رشت؛ شهر باران‌های نقره‌ای

رشت به عنوان سومین شهر گردشگر پذیر کشور هر ساله در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از هموطنانمان است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رشت، شهر باران‌های نقره‌ای هر سال میزبان زیادی از گردشگران داخلی است؛ این شهر به عنوان سومین شهر گردشگر پذیر کشور دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است و توانسته رتبه اول میزبان بارش را در بین مراکز استان ها نصیب خود کند.

پیش از ورود به رشت ، پارک جنگلی سراوان و موزه میراث روستایی گیلان قرار دارد که شامل بناهای روستایی شاخص است که از سر تا سر استان گیلان به این محوطه منتقل شده‌اند. این موزه نمونه کوچکی از نحوه زندگی مردم روستاهای گیلان است و به معرفی بازی‌های محلی این استان، نوع پوشش بومیان، غذاهای محلی و موسیقی خاص این منطقه‌ می‌پردازد. 

رشت؛ شهر باران‌های نقره‌ای

در داخل شهر رشت بناهای تاریخی زیادی وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توان از مجموعه‌بناهای میدان شهرداری شامل ساختمان شهرداری و برج ساعت به عنوان نماد شهر رشت نام برد که قدمت آن‌ها به اوایل سلطنت رضا شاه پهلوی بر می‌گردد. 

از دیگر بناهای تاریخی این شهر می‌توان به خانه میرزا کوچک خان جنگلی و عمارت کلاه فرنگی اشاره کرد که می‌تواند گردشگران با سلایق مختلف را مجذوب خود کند. 

رشت؛ شهر باران‌های نقره‌ای

همچنین باغ محتشم یا پارک شهر به عنوان قدیمی‌ترین پارک رشت که قدمت آن به دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار بر می‌گردد و بوستان ملت به عنوان دومین پارک بزرگ رشت با امکان بر پای چادرهای اقامتی، می‌توانند مکان‌های مناسبی برای گردشگران و دوستداران طبیعت باشند.

رشت؛ شهر باران‌های نقره‌ای 

گفتنی است، شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت جهان رسیده است که این موضوع بیانگر تنوع غذایی بی‌نظیر این شهر در میان تمام شهرهای جهان می‌باشد، از جمله این غذاها می‌توان به میرزا قاسمی، باقلا قاتق، ترشی تره، سیرقلیه، آلو مسماء، انار بیج، انواع کباب ترش، ماهی و ده‌ها غذای متنوع دیگر اشاره کرد. 

رشت؛ شهر باران‌های نقره‌ای

با این اوصاف به نظر می‌رسد شهر رشت پیشنهاد خوبی برای سفر در ایام نوروز باشد و بتواند لحظات خوبی را برای شما و خانواده‌تان رقم بزند. 



گزارش از: مجید افشاری


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار