تبریز؛

افزایش نشاط اجتماعی محور برنامه های نوروزی خداآفرین

قائم مقام منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین گفت: افزایش نشاط اجتماعی محور برنامه های نوروزی این محدوده از منطقه آزاد ارس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد ارس، ملکی افزود: اجرای برنامه های قلعه نوردی، غار نوردی، طبیعت گردی، قایق سواری، جت اسکی، مسابقه قایقرانی خانوادگی، ایجاد کمپ عشایر و بوم گردی، مسابقه والیبال ساحلی و جشنواره موسیقی محلی سرفصل مهم ترین برنامه های نوروزی خداآفرین است که در مسیر تحقق همین رویکرد قابل ارزیابی است.

وی افزود: بسیاری از این برنامه های مفرح و جذاب در نوروز پارسال و سال های قبل وجود نداشت ولی در تعطیلات امسال و پیرو تاکید مسئولان ارشد ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس برنامه ریزی برای طراحی و اجرای برنامه های شاد در دستور کار قرار گرفت.

قائم مقام مدیرعامل منطقه آزاد ارس در خداآفرین اضافه کرد: با تداوم این برنامه ها و تدوین یک بسته جامع گردشگری دو یا سه روزه در خداآفرین می توان بسیاری از گردشگرانی که علاقه مند به سفرهای خارجی در تعطیلات طولانی مدت هستند را به این منطقه هدایت کرد.

ملکی گفت: خداآفرین مجموعه ای جذاب از قابلیت های گردشگری طبیعی، تاریخی و تفریحی را داراست و با اندکی حمایت و توجه بیشتر این قابلیت های بالقوه شکوفا می شود.

رئیس کمیته خداآفرین در ستاد تسهیلات سفر نوروزی افزود: امسال سازمان منطقه آزاد ارس در همین راستا برگزاری دو جشنواره فرهنگی و هنری موسیقی آشیقی و بازی های بومی و محلی را در دستور کار دارد.

ملکی با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری در خداآفرین نیازمند توسعه است، گفت: هم اکنون یک مجتمع اقامتی با ظرفیت 100 تخت که در حد هتل سه ستاره درجه یک است به همراه کمپ چادرزنی به ظرفیت 40 چادر آماده ارائه خدمات اقامتی به گردشگران است.

قائم مقام منطقه آزاد ارس در مرکز خداآفرین با دعوت از سرمایه گذاران بخش گردشگری برای احداث هتل در این محدوده اظهارکرد: واگذاری زمین ارزان قیمت و تقسیطی مهم ترین مشوق ما برای سرمایه گذاران گردشگری است.

وی با اشاره به تمرکز تمامی فرآیندهای اداری اخذ مجوز در این سازمان گفت: معافیت مالیاتی 20 ساله و بخشودگی حقوق گمرکی در واردات تجهیزات و سخت افزارهای مورد نیاز از دیگر مزایای سرمایه گذاری دراین محدوده است.


اتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.