تبریز؛

آماده سازی تفرجگاه عینالی تبریز برای روز طبیعت

مدیر عامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از آماده سازی تفرجگاه عینالی به منظور استفاده خانواده ها در روز طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی این سازمان،برزگر جلالی گفت: به منظور استفاده بهینه خانواده ها از تفرجگاه عینالی در روز طبیعت، تمام کارکنان این سازمان در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: با هماهنگی های انجام گرفته تیم های امداد و نجات هلال احمر و تیم آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر با استقرار و گشت زنی در تفرجگاه در روز آشتی با طبیعت در خدمت رسانی به همشهریان عزیز خواهند بود .

برزگر جلالی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش مهمانان در مجموعه تله کابین و آمادگی کافی شاپ و بوفه های متعدد این مجموعه ، گفت: 10 دستگاه تاکسی ون نیز برای انتقال میهمانان در ورودی اصلی تفرجگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: لکه گیری آسفالت معابر، حذف زوائد بصری، نصب مبلمان شهری، تعمیر و بازسازی سرویس های بهداشتی و روشنائی معابر، همچنین گل کاری در طرح های متنوع با هدف ایجاد محیط زیبا و ایجاد نشاط و سرزندگی در میان شهروندان و مسافران از جمله اقدامات انجام گرفته است.

برزگر جلالی بر حفظ محیط زیست در روز طبیعت تاکید کرد و گفت: با توزیع کیسه های رایگان زباله ، برگزاری مسابقه پیامکی و اطلاع رسانی از طریق رادیو عینالی شهروندان را به مشارکت در حفظ و نگهداری فضای سبز و جنگل کاری تفرجگاه عینالی تشویق می کنیم.

وی از شهروندان خواست در روز طبیعت با رعایت توصیه های زیست محیطی، در حفظ این فضاها نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

ارتفاعات عینالی در شمال تبریز از جمله اماکن تفریحی و تفرجگاهی مردم این کلان شهر از زمان های قدیم محسوب می شود که در یک دهه اخیر با اهتمام ویژه مدیریت شهری به جنگلی برفراز شهر تبدیل شده است.

این ارتفاعات 1500 متری میعادگاه علاقه مندان به ورزش کوهنوردی و پیاده روی فردی، گروهی و خانواداگی در روزهای تعطیل به ویژه تعطیل آخر هفته است.

شهرداری تبریز در سال های اخیر امکانات رفاهی خوبی برای رفاه و راحتی شهروندان در مسیرهای منتهی به این ارتفاعات ایجاد کرده است که احداث تله کابین، رستوران و فضای سبز از جمله آنهاست.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار