برادران فوتبالی از قهر تا آشتی کنان جنجالی

در فوتبال ایران از زمان قدیم تا به امروز شاهد حضور برادران استقلالی و پرسپولیسی بودیم.

 به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در دو تیم پرطرفدار پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس برادران فوتبالی بسیاری حضور دارند، البته برخی از آنها رابطه چندان خوبی با یکدیگر ندارند و بارها علیه یکدیگر مصاحبه های تند انجام داده‌اند.

برادران فوتبالی از قهر تا آشتی کنان جنجالی

** شاهین علیه شاهرخ
شاهرخ و شاهین بیانی دو بازیکن که سابقه‌ حضور در تیم‌های سرخابی را داشتند، البته شاهین پرسپولیسی تر است و شاهرخ علاقه‌اش بیشتر به استقلال بوده است و او تا همین سال گذشته به عنوان آنالیزور در کادر فنی آبی پوشان مشغول به فعالیت بود. اما شاهین میانه‌ خوبی با برادرش ندارد و چند وقت پیش هم مصاحبه‌ی تندی علیه او انجام داد.

** برادر فوتبالی و مدیر عامل پرسپولیس
محمدحسن و عباس انصاری فر دو فردی که میانه‌ خوبی با استقلال ندارند. البته عباس برادر بزرگتر محمدحسن برای پرسپولیس توپ نزده بلکه چند وقتی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بوده است اما محمد حسن انصاری فر به مدت 7 سال با پیراهن پرسپولیس به میدان رفت وی با پرسپولیس 5 بار قهرمانی در باشگاه‌های تهران، 2 بار قهرمانی در جام حذفی و کسب عنوان قهرمانی جام در جام آسیا را در کارنامه سوابق خود دارد.

برادران فوتبالی از قهر تا آشتی کنان جنجالی

** از بهمن کرج تا بوندسلیگا و جادوگری
علی و فرشید کریمی دو برادر از شناخته شده‌های فوتبال هستند و احتیاجی به معرفی ندارند. این دو نفر در پرسپولیس بازی کرده‌اند وقتی فرشید به تیم ملی هم دعوت شد و وی که استقلالی بود با تلاش‌های برادر کوچک تر خود پرسپولیسی شد و قید پیراهن آبی را زد. بعدها زمان ثابت کرد علی کریمی موفق تر بود و وی راهی لیگ آلمان شد و بازی‌های درخشانی برای تیم ملی ایران و پرسپولیس انجام داد.

برادران فوتبالی از قهر تا آشتی کنان جنجالی
** برادران خطیبی
رسول و حسین خطیبی البته از بین این دو چهره ،رسول چهره شناخته‌ شده‌تری دارد، چون او بازیکن موردعلاقه ایوانکویچ در تیم ملی ایران بود. حسن در تیم‌هایی که برادر بزرگترش کار می کند به عنوان دستیار او مشغول می‌شود.


**برادران کیا
مهدی و هادی مهدوی کیا، دو بازیکن سابق پرسپولیس بودند که هادی پس از چند وقت حضور در تیم پرسپولیس خیلی زود محو شد اما مهدی مهدوی کیا درخشش بسیاری داشت و از تیم ملی ایران به لیگ آلمان ترانسفر شد و در حال حاضر در آکادمی استعدادیابی خود فعالیت می‌کند.

** فنونی زاده‌های بلند قامت
مهدی و مرتضی فنونی زاده سابقه عضویت در استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارند. البته آنها یک برادر دیگر هم به نام اسماعیل داشتند که فوتبالیست بود اما هرگز به شهرت نرسید.

این برادر قوی هیکل با قدرت بدنی بالایی که داشتند بهترین‌های فوتبال ایران در دهه‌های 60 و 70 بودند.

برادران فوتبالی از قهر تا آشتی کنان جنجالی
** کاپیتان و سرپرست استقلال
فرزاد و فرهاد مجیدی که سابقه حضور در استقلال را دارند و کری شدیدی با پرسپولیسی ها داشتند، در باشگاه بهمن کرج چهره شدند و ابتدا فرهاد به استقلال آمد و درخشید و سپس برادرش را هم به تهران آورد و استقلالی کرد.

فرزاد در حال حاضر سرپرست تیم استقلال است و فرهاد با پولی که از حضور در لیگ‌های عربی برای خود جمع کرده به کشور‌های اروپایی می‌رود و کلاس‌های مربیگری را می‌گذارند تا خیلی زود به استقلال در قالب سرمربی باز گردد.

** استقلالی‌های دو آتیشه
برادران مظلومی سال‌ها برای استقلال و تیم ملی بازی کردند و گل‌های زیاد و حساسی به ثمر رساندند. این دو پس از دوران فوتبال با یکدیگر قهر بودند و چند سالی صحبت نمی‌کردند.

مرحوم غلامحسین مظلومی پس از اینکه بیمار شد با برادرش پرویز آشتی کرد اما متاسفانه سرطان بر ستاره سابق استقلال غلبه کرد.


** دو قلوهای افسانه‌ای
میلاد و مهرداد محمدی جوان‌ترین برادرانی هستند که در یک تیم با یکدیگر توپ می‌زدند؛ البته میلاد به تیم روسیه‌ای ترک پیوسته است. این دو بازیکن به تیم ملی هم دعوت شده اند. در حال حاضر مهرداد در تیم فوتبال راه‌اهن حضور دارد و وی به امید هم بازی شدن با برادرش تلاش می‌کند. جالب اینجاست میلاد و مهرداد برادران دو قلو هستند.

** برادران دعوایی
مسعود و فریدون معینی دو برادر سرخابی فوتبال که یکی عضو هیأت مدیره استقلال و دیگری در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند. مسعود استقلالی است و فریدون پرسپولیسی بوده است. این دو برادر رابطه‌ چندان خوبی با هم ندارند.
برادران فوتبالی از قهر تا آشتی کنان جنجالی
** رسول و محرم نویدکیا
رسول و محرم نویدکیا دو بازیکن خوش تکنیک فوتبال ایران هستند که دو سال است در تیم سپاهان توپ می‌زنند. رسول در تیم نفت آبادان هم حضور داشت. این دو بازیکن مکمل خوبی در خط میانی هستند. براساس گفته ی کارشناسان محرم بهترین هافبک در ایران است و اگر مصدوم نمی‌شد در ترکیب اصلی تیم ملی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار