تقویم روزانه فوتبال؛

بیشترین تعداد تماشاگر در اولدترافورد اما نه در مسابقه منچستر یونایتد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی شش فروردین (۲۵ مارس) اختصاص دارد.

 به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.


*تساوی ایران و کویت

۶ فروردین ۱۳۹۲، تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا در  کویت به مصاف تیم ملی این کشور رفت و با تساوی یک بر یک متوقف شد. 

تک گل شاگردان کی روش را در این مسابقه مسعود شجاعی به ثمر رساند.


* بیشترین تعداد تماشاگر ثبت شده در اولدترافورد
۲۵ مارس ۱۹۳۹، ورزشگاه اولدترافورد دارای بیشترین جمعیت در طول تاریخ خود شد در حالی که مسابقه ای که در آن برگزار می شد بازی منچستر یونایتد نبود.

این ورزشگاه در سال ۱۹۰۹ ساخته شد و ابتدا نام زمین فوتبال یونایتد را داشت اما در سال ۱۹۳۶ نام ورزشگاه را عوض کردند و اولدترافورد گذاشتند. این ورزشگاه با ظرفیت حدود ۸۰ هزار نفر ساخته شد و یکی از بزرگترین و مهمترین ورزشگاه ها در انگلیس محسوب می شود.

۲۵ مارس ۱۹۳۹ مسابقه تیم های ولوورهمپتون و گریزبی تاون در نیمه نهایی جام حذفی ، ۷۶ هزار و ۹۶۲ تماشاگر در ورزشگاه حاضر بود واین تعداد بیشترین تعداد تماشاگر در تاریخ این ورزشگاه محسوب میشود. در اوایل دهه ۹۰ پس از فاجعه هیلزبرو ظرفیت اولدترافورد به ۴۴ هزار نفر کاهش یافت اما دوباره ظرفیت را افزایش دادند و اکنون ظرفیت آن ۷۵ هزار و ۹۵۷ نفر است.

* اولین مسابقه ایتالیا در مقدماتی جام جهانی
۲۵ مارس ۱۹۳۴، ایتالیا اولین مسابقه خود را در انتخابی جام جهانی انجام داد. این تنها دفعه ای بود که تیم میزبان جام جهانی در مسابقات انتخابی شرکت کرد. ایتالیا در این دیدار در حضور ۲۰ هزار تماشاگر ورزشگاه سن سیرو با نتیجه چهار بر صفر یونان را شکست داد.

جام جهانی ۱۹۳۴ دومین دوره جهانی و اولین دوره ای بود که مسابقات انتخابی برای شرکت در آن برگزار شد. در دوره اول فقط ۱۳ کشور دعوت فیفا را برای شرکت در جام جهانی پذیرفتند بنابراین نیازی به مسابقات انتخابی نبود‌. اما در دوره دوم این جام معروفتر شد و ۳۲ کشور برای شرکت در جام اعلام آمادگی کردند و قرار شد از بین آنها ۱۶ تیم به جان جهانی راه یابد. بنابراین فیفا این ۳۲ کشور را در ۱۲ گروه دو و سه تیمه و یک گروه جهار تیمه تقسیم کرد. ایتالیا در گروه سوم با یونان هم گروه شد.

در ۲۵ مارس ایتالیا با چهار گل گواریسی ، جوزپه مه آتزا (۲ گل) و جیووانی فراری یونان را در هم کوبید و یونان پس از این شکست ناامید شد و از بازی برگشت در خانه خودشان کناره گیری کرد. سپس ایتالیا با نتیجه هفت بر یک آمریکا را شکست داد و برای اولین بار به جام جهانی صعود کرد. جام جهانی که میزبانش هم خودش بود.

این تنها دفعه ای بود که میزبان جام جهانی در انتخابی شرکت کرد و فیفا در سال ۱۹۳۶ تصمیم گرفت که تیم میزبان به طور خودکار در جام جهانی حاضر باشد و نیازی به مسابقات انتخابی نیست. تصمیمی که تا به حال پابرجاست.

* اولین مسابقه سومین تیم ملی تاریخ فوتبال
۲۵ مارس ۱۸۷۶ تیم ملی ولز اولین مسابقه تاریخ خود را برگزار کرد و با نتیجه چهار بر صفر از اسکاتلند شکست خورد. گلهای اسکاتلند را جان فرگوسن ، جیمز لانگ ، بیلی مک کینون و هنری مک نیل به ثمر رساندند.

تیم ملی ولز که به اژدها معروف است پس از انگلیس و اسکاتلند به سومین تیم ملی فوتبال در جهان تبدیل شد. هر چند جزئی از بریتانیا محسوب می شود اما در همه مسابقات به جز المپیک که یک تیم تحت عنوان بریتانیا می رود به طور مستقل شرکت می کند.

تیم ملی ولز تاکنون فقط یک بار در سال ۱۹۵۸ در جام جهانی حضور داشته و در آن جام نیز پس از صعود از گروهشان در دور حذفی از برزیل شکست خوردند و حذف شدند.پله تک گل برزیل را در آن دیدار به ثمر رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.