تقویم روزانه فوتبال؛

پیروزی لیورپول پس از دو بار پرتاب سکه

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۵ فروردین (۲۴ مارس) اختصاص دارد.

پیروزی لیورپول پس از دو بار پرتاب سکهبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.


* پیروزی ایران برابر ژاپن با درخشش هاشمیان
۵ فروردین ۱۳۸۴، تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ژاپن رفت و با نتیجه دو بر یک پیروز شد. تیم ما در مرحله دوم این رقابتها با ژاپن ، بحرین و کره شمالی هم گروه بود و در بازی رفت خود پس از تساوی برابر بحرین در بازی اول در بازی دوم خود برابر ژاپن در تهران با دو گل وحید هاشمیان پیروز شد. البته تیم ما در بازی برگشت در ژاپن با همین نتیجه از ژاپن شکست خورد.

* پایان عجیب مسابقه لیورپول و کلن
۲۴ مارس ۱۹۶۵ پس از اینکه مرتبه سوم دیدار دو تیم لیورپول و کلن آلمان در چارچوب رقابت های اروپایی به تساوی کشید، قرار شد برنده دیدار با پرتاب سکه مشخص شود. اما ماجرا به طرز عجیبی پیش رفت.

 پس از کسب تساوی بدون گل در دو دیدار رفت و برگشت دور یک چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا در فصل 1964-65 بین دو تیم لیورپول و کلن کار به بازی سوم در زمین بی طرف کشید.
بازی سوم در زمین فاینورد برگزای می شد و لیورپول توانست در نیمه نخست با گل های ایان سنت جان و راجر هانت 2-0 پیش بیفتد اما در ادامه کارل هاینس تیلن (بازیکنی که در دو پست مدافع و مهاجم بازی می کرد!) و هانس لوهر کار را به تساوی کشاندند.

قرار بر این شد که پرتاب سکه برنده مسابقه را مشخص کند. داور بازی روبرت شاوت از بلژیک کسی بود که در وسط زمین بین جمعیت و کاپیتان های دو تیم ران یتس از لیورپول و وولفگانگ اورات با سکه ای در دست قرار داشت. داور سکه را به بالا انداخت ولی سکه روی لبه پایین آمد . او دوباره سکه را انداخت و روی خط پایین آمد و لیورپول پس از انجام سه مسابقه و دو بار پرتاب سکه  به مرحله بعدی رفت و کلن حذف شد.

لیورپول در مرحله نیمه نهایی آن سال به اینترمیلان برخورد کرد. برخورد این دو باشگاه در آن زمان یکی از نخستین برخوردهای تاریخی فوتبال انگلستان و ایتالیا به سرگردگی دو مربی افسانه ای دو باشگاه بیل شنکلی و هلنینو هررا بود. لیورپول در بازی رفت در آنفیلد در مسابقه ای که از سوی شنکلی با عنوان بهترین بازی تاریخ فوتبال یاد شد 3-1 برنده شد اما در ایتالیا و در روزی که اعتراضات زیادی به داوری انجام شد، 3-0 بازنده شد و در نهایت این اینتر بود که به مقام قهرمانی نائل شد.

* اولین پیروزی هلند برابر انگلیس
۲۴ مارس ۱۹۱۳، تیم ملی هلند اولین پیروزی تاریخ خود را برابر انگلیس به دست آورد و این تیم را دو بر یک شکست داد.  هر دو گل هلند را دگورت به ثمر رساند.

هدایت تیم ملی هلند بر عهده ادگار چادویک بود که خودش ۲۰ سال در کشور انگلستان فوتبال بازی کرده بود و هفت بازی ملی هم برای تیم ملی انگلیس از سال ۱۸۹۱ تا ۱۸۹۷ انجام داده بود.

او هدایت نارنجی پوشان را از سال ۱۹۰۸ و بلافاصله پس از بازنشستگی از فوتبال بر عهده گرفت و در ۲۴ مسابقه ای که سرمربی هلند بود ۱۴ پیروزی به دست آورد. او لاله های نارنجی را در المپیک ۱۹۱۲ به مدال برنز رساند. اما با وجود مدال برنز المپیک بهترین موفقیت چادویک در هلند پیروزی برابر انگلیس است.

چادویک پس از این پیروزی فقط یک بار دیگر روی نیمکت هلند نشست و آن هم در نوامبر ۱۹۱۳ که باز هم برابر انگلیس بود که دو بر یک شکست خوردند.

چادویک پس از آن هدایت تیم باشگاهی  اسپارتا روتردام را بر عهده گرفت و در ۱۹۱۵ این تیم را قهرمان لیگ هلند کرد.
 
* رکورد رونالدو در رئال مادرید
۲۴ مارس ۲۰۱۲ کریستیانو رونالدو صدمین گل خود را در لالیگا برای رئال به ثمر رساند و سریعتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ باشگاه رئال به رکورد صد گل در لالیگا رسید.

رونالدو سومین فصل حضورش در رئال را پشت سر میگذاشت و در فصل اول ۲۶ گل و در فصل دوم ۴۰ گل به ثمر رسانده بود.در فصل سوم و در دیدار رئال برابر سوسیه داد رونالدو گل ۳۴ خود در آن فصل و صدمین گل خود در مجموع را برای رئال به ثمر رساند. 

او این صد گل را در ۹۲ مسابقه به ثمر رساند و زودتر از بقیه بازیکنان رئال به این رکورد رسید. رکورد قبلی در اختیار فرانس پوشکاش بود که در ۱۰۵ مسابقه به صد گل رسیده بود. رونالدو در آن مسابقه در پیروزی پنج بر یک رئال یک گل دیگر هم به ثمر رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار