رادیو و تلویزیون در مرداد 1394؛

از درگذشت بازیگر جوان سینما تا درخشش تنهایی لیلا

مهم‌ترین اتفاقات حوزه رادیو و تلویزیون در مردادماه سال 94 را در این گزارش با هم مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مردادماه سال گذشته، در حوزه رادیو و تلویزیون کشور اتفاقاتی افتاد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین رویدادها اشاره می‌شود:

شبی ماندگار در میان صداهای جادویی

دهم مرداد مراسم تجلیل از پرویز بهرام با حضور پیشکسوتان و هنرمندان قدیمی عرصه دوبله در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. آشتیانی‌پور رئیس هیئت مدیره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم گفت: درود بر استاد پرویز بهرام ستاره درخشان هنر دوبله و درود بر همه ستارگان درخشان هنر دوبله. در این مراسم ناصر ملک‌مطیعی، منوچهر اسماعیلی، حسین عرفانی، منوچهر والی‌زاده، مهدی علی محمدی درباره پرویز بهرام صحبت‌هایی داشتند.

بازگشت کودک و نوجوان بعد از 7 سال

محمد احسانی مدیر شبکه یک تصریح کرد: در دوره جدید به دستور محمد سرافراز رئیس صدا و سیما گروه کودک و نوجوان که حدود هفت سال از شبکه یک سیما حذف شده بود، دوباره به این شبکه بازگشته است و ما در تشکیلات جدید تصمیم گرفتیم که گرایش بیشتر به سمت نوجوانان باشد.

فعلاً تلاش اصلی این است که چراغ این گروه را با برنامه‌های تأمینی عصرگاهی روشن نگه داریم و طرح برنامه‌ای نوجوانانه داریم که مقطع سنی آن زیر 17 سال است و قرار است در نیمسال دوم به تولید برسد.

از دست دادن بازیگر جوان و پیشکسوت در تابستان

احمد علامه دهر بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون که 12 آذرماه سال گذشته در حالی که مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی بود، در حرم امام رضا (ع) دچار عارضه مغزی شد و در حالت نیمه کما به سر می‌برد، در 11 مرداد درگذشت پیکر این بازیگر در حالی که چشم‌هایش اهدا شد، در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

همچنین چندی پیش بازیگر جوان سینما و تلویزیون، علی طباطبایی فرزند سید کمال طباطبایی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در اثر عارضه قلبی درگذشت. آخرین حضور او بر پرده سینما، نقش‌آفرینی‌اش در فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمدحسین لطیفی بود.

تقدیر از کارگردان محمد(ص) در اجلاس رادیو و تلویزیون

هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی با حضور شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب الله لبنان، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق و جمعی از مقامات و مسئولین کشورهای اسلامی برگزار شد.

همچنین در اختتامیه مراسم ضمن تجلیل از خانواده شهدای رسانه از فیلم‌ساز برجسته جهان اسلام نیز تحلیل شد و برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

مجیدی در خصوص فیلم «محمد رسول الله» اظهار داشت: این فیلم می‌تواند برای دنیای اسلام چراغ راه باشد و وفاق بزرگی در میان جهان اسلام به وجود آورد و امیدوارم این فیلم آغاز نهضت فرهنگی و قرائت صمیمی از جهان اسلام باشد.

اول شدن شبکه 3/ رتبه اول «تنهایی لیلا»

طبق نظرسنجی که مرکز پژوهش و سنجش افکار عمومی سازمان صدا و سیما انجام داد، ساکنان تهران سریال «تنهایی لیلا» را بیشتر دیده‌اند. این نشان می‌دهد که شبکه 3 سیما با سریال «تنهایی لیلا» بار دیگر توانست با 88 درصد رضایت بیننده‌ها را به خود جلب کند. در این میان سریال «تعبیر وارونه یک رویا» از شبکه یک 84 درصد و سریال «آقای دکتر» از شبکه دو 78 درصد رضایت مردم را جلب کردند.

تصادف گوینده رادیو

ناهید تاج‌نیا گوینده با سابقه خبر به همراه دخترش الهام صفوی‌زاده دچار حادثه رانندگی شدند که طی این حادثه تاج‌نیا دچار شکستگی از چند ناحیه شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار