دختری که خواب تالوی ایران را تعبیر کرد

زهرا کیانی تالوکار تیم ملی کشورمان با 16 سال سن موفق به کسب مدال نقره در نخستين حضور خود در سیزدهمین دوره مسابقات جهاني رده سني بزرگسالان (آبان 94 اندونزی)شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،زهرا کیانی تالوکار تیم ملی کشورمان با 16 سال سن موفق به کسب مدال نقره در نخستين حضور خود در سیزدهمین دوره مسابقات جهاني رده سني بزرگسالان (آبان 94 اندونزی)شد.

نخستين مدال نقره جهانی تاريخ بانوان تالوکار کشورمان

در رقابت هاي سيزدهمين دوره رقابت هاي ووشوي قهرمانی بزرگسالان جهان که اواخر آبان ماه سال 94 در شهر جاکارتاي اندونزي برگزار شد، زهرا کيانی تالوکار 16 ساله تیم ملی ووشوی کشورمان در فرم چانگ چوان با امتياز 9.52 به مدال نقره دست يافت. اين نخستين مدال نقره بانوان تالوکار ايران در رده سني بزرگسالان مسابقات قهرمانی جهان محسوب مي شود. با این اتفاق فرزند تالوی ایران که از رده های سنی پایه در تیم های ملی ووشو حضور داشت، در بین بزرگان جهان نایب قهرمان شد.

صادقی: داوران سلیقه ای عمل کردند

الهام صادقي مربي تيم تالوي بانوان ايران معتقد بود سلیقه داوران باعث شد تا کیانی طلارا از دست بدهد ودر این باره گفت: زهرا کياني نمايشي بسيار ايده آل و بدون اشتباهي داشت و از اينکه در سن 16 سالگي به چنين افتخاري دست يافت، خوشحال هستم. اما تالوکار روسي با اختلاف بسيار اندکي به مدال طلا دست يافت، او نيز بسيار خوب بود و عملکرد نزديک زهرا کياني و تالوکار روسي سبب شد تا داوران مقداري سليقه اي تصميم گرفته و امتياز بيشتري به نماينده روسيه بدهند.

حقم طلا بود

زهرا کیانی دارنده اولین مدال نقره جهانی تالوی بانوان کشورمان در رده سنی بزرگسالان به خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از اینکه نتوانستم به مدال طلا برسم، ناراحتم زیرا از سایر حریفانم بهتر بودم و معتقدم که حق من مدال طلا بود.

اولين حضورم در مسابقات جهاني رده سني برگسالان را تجربه کردم و معتقدم سطح فني این رقابت ها با ديگر رده ها قابل مقايسه نيست. اما از اينکه نتوانستم به حق خودم که مدال طلا بود دست يابم مقداري ناراحت هستم البته از این که نخستين مدال نقره بانوان تالوکار ايران در رده سني بزرگسالان مسابقات جهاني را به دست آوردم، احساس خوبي دارم.

تلاش های من مادرم را ورزشکار کرد

وی گفت: از کودکی به سختی تمرین می کردم و با وجودیکه مسافت ما تا محل تمرین و برگزاری کلاس ها بسیار دور بود اما مادرم با زحمت فراوان مرا به این کلاس ها می برد و در این راه بسیار از من حمایت می کرد.البته پشتکار من در تمرینات و با جدیت دنبال کردنم در سنین کودکی و نوجوانی باعث علاقمندی مادرم به تالو شد،تا جاییکه این ورزش را شروع کرد و پیشرفتش به حدی بود که در حال حاضر جزو داوران این رشته است.

کیانی افزود:در سال 2010 در اولین حضورم در رقابت های جهانی نوجوانان و جوانان موفق به کسب یک مدال نقره شدم و خوشبختانه این روند ادامه داشت.اما سال 94 برای من در عین حال که نتایج خوبی به همراه داشت،اما بسیار سال پر زحمت و تلاشی بود زیرا ابتدا در تابستان مسابقات جوانان آسيا 2015 چين را داشتیم که موفق به کسب دو مدال طلا و يک نقره شدم و پس از آن آبان ماه نیز به مسابقات جهانی اندونزی بزرگسالان اعزام شدیم یعنی در عرض چند ماه در دو رویداد بزرگ در دو رده سنی شرکت کردم و این واقعا سخت بود.

وی تاکید کرد: البته مدال نقره رقابت های جهانی اندونزی بزرگسالان را مدیون زحمات مربی خوب رده سنی جوانانم مریم معماری هستم و حس می کنم تلاش های وی در جهانی بزرگسالان نیز به بار نشست.

گفتنی است زهرا کیانی با 16 سال سن تاکنون موفق به کسب این مدال ها شده است:

کسب يک مدال طلا و يک مدال نقره در مسابقات جوانان آسيا شانگهاي چين- 2011

کسب نقره سومين دوره رقابتهاي نوجوانان و جوانان جهان سنگاپور- 2010

کسب يک مدال نقره و يک برنز در هفتمين دوره رقابتهاي آسيايي جوانان فيليپين - 2013

کسب دو مدال طلا و يک برنز در پنجمين دوره مسابقات جوانان جهان 2014- آنتاليا ، ترکيه

کسب دو مدال طلا و يک نقره در مسابقات جوانان آسيا 2015 چين

کسب نقره مسابقات قهرماني جهان اندونزي -2015


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار