اصفهان؛

نجات جان دو مسافر در گشت های شبانه آتش نشانان

شب گذشته با بررسی های صورت گرفته 59 گاز پیک نیک از چادرهای مستقر در باغ فدک اصفهان جمع آوری و دو نفر از مسافران از خطر گاز گرفتگی نجات یافتند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این ایام در دو مبحث شهری و گردشگری به صورت شبانه روزی حریق و حوادث را کنترل می کند.
بزرگزاد ادامه داد: در تعطیلات نوروزی به غیر از ایستگاه های مستقر در شهر،به دلیل حجم ترافیک و شلوغی در تردد شهری،با نظرات کارشناسان 25 نقطه در شهر لکه گذاری شد و در این نقاط نیرو های امدادی و خودرو مخصوص حوادث و حریق استقرار داده شد تا اگر حادثه رخ داد،امداد رسانی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.
مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد هماهنگی و خدمات شهر اصفهان ادامه داد: کلیه نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این ایام آماده باش هستند، به طوری که فقط 60 نیرو در باغ فدک اصفهان در هر شیفت استقرار یافته اند.
بزرگزاد ادامه داد: شب گذشته در باغ فدک تعداد 59 گاز پیک نیک از چادرهای مسافرین جمع آوری شد و با ترنومترهای پیشرفته ای که تهیه شده تا درجه حرارت چادرها را اندازه گیری نماید،در ساعت 5:30 صبح امروز به علت گرمای زیاد و پاسخگو نبودن یکی از چادرها، ماموران سازمان چادر را باز نموده و دو نفر مرد و زن مسن که در شرایط هوشیاری خوبی نبودند را به هوای آزاد آورده و با آب و اقدامات حیاتی این دو نفر را به حالت عادی بازگرداندند،که اگر گشت های شبانه مامورین سازمان نبود متاسفانه حادثه بدی برای آنها به وجود می آمد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به وجود یک ایستگاه اصلی و چهار ایستگاه فرعی در کوه صفه اصفهان اشاره کرد و افرود: با توجه به بحث گردشگری کوهستانی در ایام نوروز نیروهای متخصص سازمان در كوه صفه استقرار پیدا کرده اند تا گردشگران را پوشش داده و از بروز حادثه جلوگیری کنند.
وی در رابطه با برنامه جهانی ساعت زمین در میدان امام خمینی(ره) نیز گفت: این برنامه ساعت 20:30 امشب اجراء می شود و با توجه به خاموشی نمادین در این میدان، اقدامات ایمنی صورت پذیرفته و نیروهای کارآمد نیز در میدان امام خمینی(ره ) استقرار یافته اند تا مشکل خاصی پیش نیاید. 




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.