کرمان؛

قاتل نامرئی جان 4 نفر را در کرمان گرفت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: نشت گاز منوکسیدکربن(Co) از کپسول پیک نیکی روشن در محیط بسته و گازهای سمی ناشی از سوختن ناقص زغال جان چهار نفر را در کرمان گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدحسین مومنی اظهار داشت: رئیس کلانتری شماره 17با ستاد فرماندهیسازمان آتش نشانی کرمان تماس گرفته و از مرگ دو نفر هموطن اهل همدان بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن(Co) خبر داد.

وی با بیان اینکه بلافاصله نیروهای ایستگاه شماره 2 آتش نشانی و گروه نجات به محل اعزام شدند، افزود: کارشناسان آتش نشانی علت مرگ این دو هموطن را استنشاق گازهای سمی ناشی از سوختن زغال داخل حلب در چادر مسافرتی که تمام محفظه‌های آن بسته بود اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: دو نفر مذکور، رانندگانی بودند که با کامیون حامل سیب زمینی به کرمان آمده و به دلیل سرمای زیاد، داخل حلب آتش روشن کرده بودند که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی نسبت به خطرناک بودن گازهای سمی CO ناشی از سوختن ناقص زغال، فوت کردند.

مومنی اظهار کرد: متاسفانه همچنین استفاده نادرست از کپسول سفری(پیک نیکی) موجب مرگ یک راننده و شاگردش در اتاقک ایسوزو شد.

وی با اشاره به اینکه فردی با مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانیتماس گرفته و خبر استشمام بوی بسیار زیاد گاز از خودروی ایسوزویی را داد، تصریح کرد: با اعلام این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره 7 آتش نشانی به محل حادثه در سه راه قائم آباد اعزام شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: هنگامی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند، مشاهده کردند که یک دستگاه ایسوزو در کنار خیابان متوقف و پرده‌های آن نیز کشیده شده بود.

مومنی تصریح کرد: آتش نشانان بعد از گشودن درب کامیون با پیکر بی جان راننده و شاگردش روبرو شدند که علائم گاز گرفتگی در آنها کاملا مشهود بود.

وی افزود: نیروهای عملیات بی درنگ راننده و شاگردش را از داخل اتاقک ایسوزو بیرون آوردند که پس از تایید فوت آنها توسط عوامل اورژانس، جسدشان به عوامل انتظامی تحویل شد تا به پزشکی قانونی انتقال یابد.

مومنی با اشاره به این که یک کپسول پیک نیکی در داخل اتاقک ایسوزو وجود داشت، در خصوص علت وقوع این حادثه خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه نشان داد که این حادثه بر اثر نشت گاز منوکسیدکربن(Co) از کپسول پیک نیکی روشن در محیط بسته و استفاده نادرست از این وسیله برای گرم کردن فضای اتاقک رخ داده بود.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: قاتل ، نامرئی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.