ساری،

مازندران، استانی همیشه مسافرخیز

مازندران یکی از استان هایی است که نوروز هر سال، بیشترین حجم مسافر را دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه دبیرخانه ستاد با تمام کمیته ها در محل دائمی سفر اداره کل میراث فرهنگی استان فعالیت می کنند، گفت: کمیته های دوازده گانه ستاد تسهیلات سفر بصورت تمام وقت در حوزه های ترافیک، امنیتی، خدمات بهداشتی، زیست محیطی، برنامه های فرهنگی، اطلاع رسانی و پذیرایی آماده باش هستند.

دلاور بزرگ نیا افزود: نمایندگان کمیته ها تمام فعالیت های شهری و روستایی مانند آمار تصادفات، شناسایی نقاط حادثه خیز، خدمات رسانی، اورژانس، افزایش بی رویه نرخ ها، ارائه خدمات دهی در هتل ها و رستوران ها را پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق و روستاهای استان مازندران هنوز شناخته شده یا کم شناخته شده هستند، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی و مردم باید برای شناخت ظرفیت ها و پتانسیل استان اقدامات لازم انجام دهند.

بزرگ نیا با اعلام اینکه بیش از 90 درصد مسافران به استان از مناطق ییلاقی، آثار تاریخی، جنگل، کوه بویژه در روستاها سفر می کنند، افزود: روستاییان با ورود مسافر در راستای فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی در روستا می توانند درآمد زدایی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران وی بیان کرد: راهنمایان محلی و تور گردان ها در مناطق شهری و روستایی جاذبه های شناخته شده و ناشناخته شهری و روستایی را به مسافران و گردشگران نشان دهند.

وی در خصوص پیش بینی حضور مسافران در تعطیلات نوروز در استان، گفت: در سال جدید با توجه به شرایط جوی مناسب و آفتابی و وجود دو عید دینی و اسلامی شاهد حضور مسافران و گردشگران بسیار در استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه گردشگران ایرانی، امسال سفرهای داخلی را به سفرهای خارجی ترجیح دادند، به مسافران و گردشگران پیشنهاد کرد بدنبال شناخت جغرافیای فرهنگی کشور و ایران باشند تا در زمینه فرهنگ، هویت، زبان و آداب و رسوم مردم کشور اطلاعات مناسب برای سفر کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار