همدان؛

۵.۵ تن موادغذایی فاسد در همدان کشف و امحا شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی ۵ هزار و ۵۶۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و امحا شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسین عرفانی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان همدان اظهار داشت: اجرای این طرح از اوایل اسفند ماه امسال به منظور آماده‌سازی مجموعه برای ارائه خدمات سفرهای نوروزی سال 95 در دستور کار قرار گرفته است و تا 15 فروردین سال آینده نیز ادامه دارد.

وی افزود: در طرح بسیج کشیک نوروزی 25 تیم کارشناسی و نظارتی بهداشت محیط از ساعت 8 صبح تا نیمه شب به صورت کشیک فعال و از نیمه شب تا ساعت 8 صبح به صورت آنکال در استان همدان فعال هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: در این اکیپ‌ها هر روز  56 نفر در 9 شهرستان استان همدان در سه شیفت کاری برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان در حال آماده باش قرار دارند.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا 20 اسفند ماه 287 مکان عمومی مورد بازدید قرار گرفتند که از این تعداد، 14 مورد به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی به دادگاه معرفی شدند.

عرفانی افزود: همچنین در این مدت، 32 مورد بازرسی بهداشتی از اماکن پذیرایی بین‌راهی انجام شده است که در این زمینه 3 متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و یک مکان نیز به دلیل عدم رعایت اصول مرتبط تعطیل شد.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی 2 هزار و 144 مورد بازرسی از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی فعال در استان همدان انجام شده است که در این راستا 47 نفر از متصدیان این مراکز به مراجع قضایی معرفی شدند و 19 مرکز متخلف نیز پلمب و تعطیل شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: به منظور تشخیص آلودگی میکروبی 80 مورد نمونه‎برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی شده است که از این تعداد 11 مورد به عنوان نمونه‎های مواد غذایی سنتی و صنعتی نامطلوب گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.