همدان؛

آماده‎باش مرکز اورژانس و بیمارستان‎های همدان در چهارشنبه پایان سال

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: بیمارستان‌ها و اورژانس استان در شب چهارشنبه‌سوری در آماده‌باش کامل قرار دارند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حبیب معصومی با اشاره به آمادگی نیروهای فوریت‌های پزشکی اورژانس و بیمارستان‌ها در شب چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: با هماهنگی‌ای که با نیروی انتظامی به عمل آمده است، خودروهای امدادی اورژانس در مکان‎های پرخطر و نزدیک به بروز حادثه استان به‌ویژه شهر همدان مستقر می‌شوند.

وی افزود: اورژانس 115 و بیمارستان‎های همدان در شب چهارشنبه‌سوری امسال در آماده‌باش کامل قرار دارند و تمام نیروهای امدادی فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده آموزش دیده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان بیان کرد: ایجاد تغییر رفتار در مردم به‌ویژه جوانان به‌منظور شادی و نشاط در شب چهارشنبه‌سوری همواره تعدادی مصدوم را به جای می‌گذارد.

وی با اعلام اینکه هیچ نوع مواد محترقه‌ای از ایمنی کامل برخوردار نیست، افزود: متأسفانه در نوع مواد محترقه و آتش‌زا تغییراتی ایجاد شده است که جوانان و کودکان را در معرض آسیب‌دیدگی چشم و صورت و سوختگی اعضای بدن قرار می‌دهد.

معصومی با اشاره به اینکه در چهارشنبه‌سوری سال گذشته  60 مورد مصدوم به مراکز درمانی ارجاع داده شدند، گفت: بیشترین مصدومیت‎های ناشی از سوختگی و پارگی اعضای بدن به‌سبب افکندن آتش و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز بوده است و همچنین در این میان دست‎ها و صورت بیشترین عضوی بوده است که دچار آسیب شده است.

وی تصریح کرد: در محلهای تجمع مردم اورژانس حضور دارد اما مردم باید احتیاط لازم را داشته باشند چرا که برخی از آسیب‎دیدگی‌ها مانند نقص عضو قابل ترمیم شدن نیست و تا پایان عمر گریبان فرد و خانواده را می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان اظهار داشت: مرکز فوریت‎های پزشکی استان همدان با 81 دستگاه آمبولانس پیش‎بیمارستانی و 350 نفر نیروی انسانی در چهارشنبه پایان سال و ایام نوروز آماده خدمات‎رسانی به شهروندان است.

18 پایگاه اورژانس شهری و 27 پایگاه جاده‌ای به‌همراه یک بالگرد اجاره‌ای و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت انتقال 9 نفر مصدوم به‌طور همزمان به مرکز درمانی در طرح نوروزی امسال به کار گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.