کرمان؛

حضرت زهرا به هدف زندگی دست یافته بود/ الگویی که هنوز کامل شناخته نشده

مسئول حوزه علمیه ی حضرت زینب (س) کرمان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) به هدف زندگی دست یافته بود، گفت: یکی از مهمترین خصوصیات زندگی حضرت زهرا (س) وارستگی ایشان از آلودگی ها و هوس های دنیایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زهرافقیه با بیان این که حضرت زهرا (س) انسانی کامل هستند که به هدف خلقت دست پیدا کرده اند،افزود: علما برای شناسایی این بانوی بزرگوار باید به تحقیق بپردازند و تمامی ابعاد این بانوی بزرگوار را برای انسان ها روشن کنند.

وی  گفت: این بانوی گرامی برترین زن موحد و ثابت قدمی است که در هر شرایطی حق محور بود ،وی انسانی کامل و الگویی برتر و جامع برای هر زن مسلمان است.

مسئول حوزه علمیه ی حضرت زینب (س) با بیان این که هنوز کسی نتوانسته به مرز شناسایی کامل این بانوی بزرگوار برسد ، یادآورشد: حضرت زهرا (س) مجموعه ای از تجسم خوبی ها و زیبایی ها است و همه ی کمالات حقیقی در وجود ایشان جمع شده است .

مسئول حوزه علمیه ی حضرت زینب (س) کرمان اظهار کرد:حضرت زهرا (س) نمونه ی والای ولایت پذیری است بدین معنا که توانست ولایت خداوند تبارک و تعالی را در زندگی خود بپذیرد و سرآمد و رکن تمامی سکنات خود قرار دهد البته  ولایت پذیری حضرت زهرا (س) فقط به پذیرش ولایت خداوند محدود نمی شد بلکه ایشان ولایت نبی مکرم اسلام را به عنوان پیامبر خداوند و ولایت ائمه و امامان معصوم را پذیرفت چنانچه در این راه از جان خود گذشت.

فقیه با اشاره به این که یکی از مهمترین خصوصیات زندگی حضرت زهرا (س) وارستگی ایشان از آلودگی ها و هوس های دنیایی است، تاکید کرد: حضرت زهرا (س) در طول زندگی مردم را پند می داد که دل به دنیا نسپرند و با عمل خود نشان داد که دنیا پلی برای گذشت و رسیدن به خداوند است.

مسئول حوزه علمیه ی حضرت زینب (س) با بیان این که ساده زیستی درسی است که حضرت زهرا (س) به زنان همه ی عرصه ها دادند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از این خصوصیت حضرت زهرا (س) الگو بگیریم ساده زیستی را خواهیم دید و زنان باید ساده زیستی را به عنوان یک فرهنگ فاطمی در زندگی خود پیاده و احیا کند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: زهرا ، الگو ، دنیا ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار