ارجاع 328 پرونده زمین خواری در کهگیلویه وبویراحمد به مراجع قضایی

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیز داری کهگیلویه وبویارحمد اولویت نخست این ادره کل را مبارزه جدی با پدیده زمین خواری دانست و گفت: در 11 ماه سال جاری تاکنون 328 مورد در قالب 284/4 هکتار به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،عزت الله بهشتی فر افزود: این در حالی است که در یک سال گذشته تاکنون بیش از یکهزار و 600 هکتار از اراضی تصرف شده بدون شکیل پرونده قضایی و با اعمال تبصره یک ماده 55 قانون جلوگیری از تخریب منابع طبیعی رفع تصرف شده است.
وی با اشاره به کمبود قرق بان در سطح عرصه های منابع طبیعی استان ، گفت: تعداد قرق بان ها برای حفاظت از عرصه های مرتعی و جنگلی استان کمتر از 80 نفر است.
بهشتی فر از کمبود بیش از 300 قرق بان در سطح عرصه های طبیعی استان خبر داد و گفت: بر اساس استاندارد به ازای هر یک هزار هکتار یک قرق بان تعریف شده است.
وی ابراز داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 20 هزار هکتار یک قرق بان وجود دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سال جاری 79 فقره آتش سوزی در بیش از یکهزار و 296 هکتار از جنگل ها و مراتع استان به وقوع پیوست.
وی بدون اشاره به میزان خسارات آتش سوزی ها، گفت: 500 هکتار در عرصه مرتعی و مابقی در عرصه جنگلی بوده است.
بهشتی فر از برخورد قاطع با سوء استفاده کنندگان و تخریب گران طبیعت و بوته کنان در آستانه فصل بهار و رویش گیاهان خوراکی و کوهی در سطح استان بویژه شهرستان بویراحمد خبر داد.
وی اظهار کرد: به دلیل هجوم بی رحمانه بوته کنان هم اکنون خطر نابودی، گیاهانی همچون زرابی، موسیر، باریجه، خاری، بن سرخ (لیزک)، چویل، بیلهر و آنغوزه را تهدید می کند.
وی اظهار کرد: برخی گیاهان خوراکی و کوهی در شهرستان بویراحمد نیز به دلیل روند افزایش تخریب و بوته کنی از سوی سودجویان در سال های گذشته در معرض انقراض و دارای وضعیت خطرناک تری هستند.
بهشتی فر برخی از این گیاهان را که به شدت دچار خطر نابودی هستند را نیز شامل بیلهر، کرفس و لیزک اعلام کرد و گفت: رویشگاه های این گیاهان در کوه های استان به شدت کاهش یافته است.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.