پیام تسلیت مسئولین به مناسبت درگذشت آیت الله طبسی

با درگذشت آیت الله واعظ طبسی، مسئولین در اینستاگرام با ارسال پیام های تسلیت، تاسف خود را از این حادثه ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی از همان طلوع انقلاب اسلامی ، نماینده ولی فقیه در خراسان، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

وی روز گذشته، 14 اسفند ماه سال جاری در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت. به دنبال فوت این عالم عالیقدر مسئولین در اینستاگرام خود با انتشار تصاویری از وی تاسف و اندوه خود را از این جریان ابراز کردند.

عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره کننده کشورمان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:  "عالم مجاهد و يار صادق انقلاب. حمايت ايشان از مذاكرات هسته اي، و محبت پدرانه به تيم مذاكره كننده بسيار دلگرم كننده بود. عكس مربوط به آخرين مراسم خطبه خوانی در شب شهادت امام رضا علیه السلام است. محبت ويژه ايشان در آن جمع باعث شرمندگي شد. خدايش بيامرزد."

پیام تسلیت مسئولین به مناسبت درگذشت آیت الله طبسی

دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت حاضر نوشت: "ضايعه درگذشت مجاهد انقلابي، آيت الله واعظ طبسي، توليت آستان قدس رضوي، شاگرد ديرين امام راحل (ره) و ياور صديق رهبر انقلاب (حفظه الله)، مصيبتي جبران ناپذير است. بنده توفيق آشنايي و استفاده از محضرشان را در سالهاي پيش از انقلاب يافتم و اين توفيق به لطف الهي در طول دوران نهضت انقلاب و دفاع مقدس تا پايان حيات ايشان استمرار داشت. ايشان در برهه هاي مختلف شكل گيري، رشد، شكوفايي و تثبيت حركت انقلابي مردم، نقش شايان توجهي ايفا كردند. شجاعت، صلابت، وقار و نطقهاي آتشين و تاثيرگذار ايشان پشتوانه محكم جنبش انقلابي مردم خراسان بود. ايشان در سالهاي دفاع مقدس، نقش بي بديلي در پشتيباني از رزمندگان دفاع مقدس داشتند و علاوه بر آن، موثرترين قدمها را در بازسازي حين جنگ براي شهرهايي مانند هويزه برداشتند. از پيش از انقلاب تا زمان وفات، تغييري در وضع زندگي شخصي اين حامي دلسوز رزمندگان و ايثارگران دفاع مقدس، حادث نشد و ساده زيستي، مشي دائمي ايشان بود. بنده ضمن عرض تسليت اين فقدان به مقام معظم رهبري، خانوده معزز ايشان، مردم شريف خراسان و عموم شهروندان ايران اسلامي، از درگاه خداي متعال براي ايشان علو درجات و براي بازماندگان شريفشان صبر و اجر مسالت مينمايم"

پیام تسلیت مسئولین به مناسبت درگذشت آیت الله طبسی

حجت الاسلام سیدحسن خمینی در این راستا نوشت: "بسمه تعالى درگذشت آيت الله واعظ طبسى كه از ياران روزهاى غربت و سختى امام راحل عظيم الشأن بودند موجب تأثر و تأسف علاقمندان ايشان شد. آن مرحوم از پايه هاى اصلى انقلاب در مشهد بود و پس از پيروزى انقلاب هم همواره منشأ خدمات برجسته باقى ماند. آراستگى به ادب اسلامى و اخلاق حميده از زمره اولين صفاتى بود كه در ايشان نمود داشت و آشنا و غير آشنا را تحت تأثير قرار مى داد. اينجانب ضمن عرض تسليت به بيت مكرم ايشان و مردم شريف مشهد و كاركنان و خادمان بارگاه نورانى حضرت على بن موسى الرضا ( ع) ، از خداى متعال علو درجات ايشان را مسئلت دارم. 
سيد حسن خمينى"


پیام تسلیت مسئولین به مناسبت درگذشت آیت الله طبسی


دکتر عارف این گونه نوشت: "انالله و اناالیه راجعون
رحلت فقیه دانشمند و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله عباس واعظ طبسی عضو محترم مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاثر و تالم شد. مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در دوران حاکمیت استبداد و خود محوری دوران طاغوت با نقش آفرینی ارزشمند و هدایت جوانان و با تحمل زندان‌های طولانی مدت از کرامت و منزلت مردم دفاع کرد. ایشان بعد از انقلاب اسلامی نیز یکی از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت‌های خطیر در دوره‌های مختلف بودند و خدمات خود را با رویکرد وظیفه شناسانه تقدیم ملت شریف ایران بخصو ص مردم نجیب استان خراسان کردند و منشاء تحولات چشم گیری در این استان بودند.

اینجانب رحلت حضرت آیت‌الله واعظ طبسی را به رهبر معظم انقلاب، مردم سرافراز ایران بویژه مردم متدین و بزرگوار استانهای خراسان، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری ، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام ،حوزه‌های علمیه علی الخصوص خانواده محترم آن فقیه عظیم شأن و فرزندان آن عالم وارسته تسلیت عرض می کنم و علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسالت می کنم."

پیام تسلیت مسئولین به مناسبت درگذشت آیت الله طبسی


صفحه منتسب به دکتر حسن روحانی نوشت:"رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس #واعظ_طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید. ‌این روحانی عالی مقام، همگام با رهبر معظم انقلاب و نیز همراه شهیدانی چون هاشمی‌نژاد، پرچمداران نهضت اسلامی در دیار خراسان بودند. ایشان در کنار سوابق درخشان مبارزاتی و تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص)، با کلام رسا و تاثیرگذار خود، و قبول مسئولیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه تولیت آستان قدس رضوی و خدمتگزاری زائران و مجاوران مولای ما امام علی بن موسی الرضا(ع)، تا آخرین لحظات با تدبیر و سعه صدر در خدمت مردم و کشور بود و در کسوت نمایندگی ولی فقیه در آستان‌های خراسان، منشأ خدماتی ماندگار شد.‌"

پیام تسلیت مسئولین به مناسبت درگذشت آیت الله طبسی


دکتر قالیباف شهردار تهران نوشت: "ضايعه درگذشت مجاهد انقلابي، آيت الله واعظ طبسي، توليت آستان قدس رضوي، شاگرد ديرين امام راحل (ره) و ياور صديق رهبر انقلاب (حفظه الله)، مصيبتي جبران ناپذير است. بنده توفيق آشنايي و استفاده از محضرشان را در سالهاي پيش از انقلاب يافتم و اين توفيق به لطف الهي در طول دوران نهضت انقلاب و دفاع مقدس تا پايان حيات ايشان استمرار داشت. ايشان در برهه هاي مختلف شكل گيري، رشد، شكوفايي و تثبيت حركت انقلابي مردم، نقش شايان توجهي ايفا كردند. شجاعت، صلابت، وقار و نطقهاي آتشين و تاثيرگذار ايشان پشتوانه محكم جنبش انقلابي مردم خراسان بود. ايشان در سالهاي دفاع مقدس، نقش بي بديلي در پشتيباني از رزمندگان دفاع مقدس داشتند و علاوه بر آن، موثرترين قدمها را در بازسازي حين جنگ براي شهرهايي مانند هويزه برداشتند. از پيش از انقلاب تا زمان وفات، تغييري در وضع زندگي شخصي اين حامي دلسوز رزمندگان و ايثارگران دفاع مقدس، حادث نشد و ساده زيستي، مشي دائمي ايشان بود. بنده ضمن عرض تسليت اين فقدان به مقام معظم رهبري، خانوده معزز ايشان، مردم شريف خراسان و عموم شهروندان ايران اسلامي، از درگاه خداي متعال براي ايشان علو درجات و براي بازماندگان شريفشان صبر و اجر مسالت مينمايم"

پیام تسلیت مسئولین به مناسبت درگذشت آیت الله طبسی


دکتر پزشکیان نماینده مجلس نوشت: "ارتحال عالم ربانی و فقیه فرزانه حضرت آیت الله واعظ طبسی را خدمت تمامی دوستداران ایشان و خادمان ائمه اطهار علیهم السلام تسلیت عرض می کنم و برای بازماندگان ایشان آرزوی صبر جزیل می نمایم"

پیام تسلیت مسئولین به مناسبت درگذشت آیت الله طبسی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار