رعایت سبک زندگی ایرانی و اسلامی در «همیشه خونه»

شبکه آموزش از نیمه اسفند برنامه‌ای جدید با بخش‌های متنوع را در جدول پخش خواهد داشت.

امیرعباس حدسنی تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ساخت برنامه جدید خود در شبکه آموزش خبر داد و گفت: من  از سال 79 فعالیت خود در شبکه آموزش را آغاز کرده‌ام. در این سال‌ها تجربیات زیادی در تهیه‌ و برنامه‌های زنده را داشتم. به همین دلیل شبکه آموزش اعتماد کرد و کار در یک برنامه خانواده‌محور را بر عهده من گذاشت.

وی ادامه داد: شبکه آموزش تصمیم گرفت یک برنامه در حوزه خانواده به شکل تخصصی طراحی و راه‌اندازی شود. بر همین اساس با پشتیبانی دکتر صارمی مدیر شبکه و یوسفی محله مدیر گروه آموزش‌های گروهی، برنامه «همیشه خونه» طراحی شد.

حدسنی بیان کرد: «همیشه خونه» برنامه‌ای شامگاهی است که در حدود ساعت 21 هر شب بجز جمعه به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود. مدت زمان پخش این برنامه در فاز اول یک ساعت خواهد بود. درحال حاضر 75 درصد از  کار دکور به پایان رسیده است که طراحی آن را زهره گوهرشادی بر عهده داشته است. تیتراژ برنامه نیز با صدای فرزاد حسینی و آهنگسازی عباسیان است.

وی تصریح کرد: رویکرد و هدف اصلی برنامه عنوان کردن مسائل خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی است. به بیان دیگر مهندسی فرهنگی سبک ایرانی اسلامی در خانواده‌های ایرانی در «همیشه خونه» مدنظر قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانیم این سبک را طراحی کرده و  روش اصلی آن را  آموزش دهیم.

امیرعباس حدسنی اظهار داشت: مجریانی که در «همیشه خونه» اجرا دارند، یک گروه 6 نفره متشکل از خانم‌ها شعله قهرمانی، گیتی خامنه، مرضیه کردی و شیرین صمدی و آقایان رضا اسماعیلی و مهدی مروی است. البته یک مجری دیگر نیز به غیر از این اسامی وجود دارد که حضور او هنوز قطعی نشده است. این  مجری، اجرای پلی‌بک‌ها را بر عهده دارد. هر روز دو مجری، یک مجری خانم و یک مجری آقا به همراه یکدیگر برنامه را اجرا می‌نمایند. البته در بخش‌های مختلف مانند کودک و نوجوان، گیتی خامنه، در قسمت روابط والدین و فرزندان شعله قهرمانی و رضا اسماعیلی و بخش جوانان را شیرین صمدی اجرا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: «همیشه خونه» برنامه‌‌ای ترکیبی است که شامل بخش‌های تولیدی و زنده می‌شود. پخش «همیشه خونه» از نیمه اسفند آغاز می‌‌شود.

حدسنی ادامه داد: از جمله بخش‌هایی که در برنامه وجود دارد می‌توان به  بخش آشپزی، آموزش مهارت‌های مختلف و گفتگوهای خانواده‌محور اشاره کرد. در بخش آشپزی آموزش‌هایی مطرح می‌شوند که مردم ایران خیلی با آن‌ها آشنا نیستند. مانند غذاهای دریایی و آبزیان. البته به شکلی تخصصی و ویژه سبک‌های نوین طبخ و دیزاین ارائه می‌شوند.

وی افزود: نکته‌ای که در بخش آشپزی روی آن تأکید داشتیم، توجه به تغذیه سالم علی‌الخصوص برای قشر کودک و نوجوان بود. به همین منظور در کنار آموزش یک متخصص تغذیه نیز به عنوان کارشناس حضور دارد. همچنین یکی دیگر از تفاوت‌های این قسمت، حضور مجری به همراه مهمان در کنار آشپز و گفتگو با آن‌هاست.

امیرعباس حدسنی گفت: در آیتم‌ «مهارت‌های خانه» به آقایان هم توجه داشته‌‌ایم. زیرا «همیشه خونه» یک برنامه شامگاهی است و کل خانواده مخاطب هدف ماست. البته ما یک مسابقه هم برای برنامه طراحی کرده‌ایم که در ابتدای هفته بنا به موضوع هفتگی برنامه، مطرح می‌شود و در پایان هفته به برندگان جوایزی تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش کارشناسی «همیشه خونه» گفتگو محور است. ریتم آن سریع است و مباحث جدیدی در آن  مطرح می‌شود. به عنوان مثال نمونه موضوعاتی در رابطه با مد و لباس، اخلاق شهروندی، رفتار والدین با فرزندان با رعایت سبک ایرانی و اسلامی که کار علمی و آکادمیک روی آن انجام شده است.

حدسنی مباحث روزهای آخر هفته این برنامه را اینگونه مطرح کرد: روزهای پنجشنبه به مباحثی همچون گردشگری، اقتصاد خانواده، طراحی سفرهای ارزان برای خانواده‌ها و  مباحث کودک و نوجوان و... می‌پردازیم.

گفتنی است؛ برنامه «همیشه خونه» با هماهنگی و مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت خانواده است که بحث پیرامون سبک زندگی ایرانی و اسلامی را مد نظر قرار داده است.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار