«لوح و قلم»؛ برنامه‌ای برای افزایش سواد آموزان در شبکه آموزش

برنامه «لوح و قلم» به صورت مستند ترکیبی مهارت‌های مختلف را به سواد آموز آموزش می‌دهد.

رویا جدیدی تهیه‌‎کننده در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «لوح و قلم» گفت: این برنامه به صورت مستند ترکیبی با مشارکت شبکه آموزش و نهضت سواد آموزی تهیه شده است و تلاش ما بر این است با نمایش‌هایی که در برنامه خواهیم داشت، مهارت‌های مختلف را بتوانیم به سواد آموز آموزش دهیم.
 
وی در خصوص دو بخش دیگر برنامه اظهار داشت: در کارگاه تفکر چند تن از سوادآموزان و اساتید دانشگاه حضور دارند و با هم درباره نحوه گفت و شنود تمرین می‌کنند و موضوعات و مباحث روزانه به بحث گذاشته می‌شود و در نهایت نتیجه گیری انجام خواهد شد. در کنار آن کلاسی داریم که از اساتید و مدرسانی که مورد تایید سازمان نهضت سواد آموزی هستند دعوت می‌کنیم تا کتاب‌های «بخوانیم 1 و 2 » و ریاضی را معرفی کنند و در هفته‌های آینده آموزش قرآن را خواهیم داشت.
 
وی عنوان کرد: تمام  تلاش ما این بوده در این آموزش‌ها از وسایل کمک آموزشی استفاده کنیم برای اینکه آموزش بهتر اتفاق بیفتد. همچنین در بخشی به نام «ما می‌توانیم»از  افراد جامعه می‌خواهیم در مورد مزایا سواد آموزی و ضرورت سواد آموزی صحبت کنند.
 
جدیدی خاطر نشان کرد: «لوح و قلم» یک برنامه 150 قسمتی است که هدف آن آموزش به نحو عالی در سواد آموی اتفاق بیفتد. در اتاق فکر برنامه همه اندیشمندان  علوم تربیتی هستند و کمک می‌کنند تا برنامه را پیش ببریم.
 
برنامه «لوح و قلم» شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه  آموزش پخش می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.