شیراز؛

انتخاب اختراع ثبت شده دانشگاه علوم پزشکی در جشنواره

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اختراع ثبت شده این دانشگاه در جشنواره منطقه ای رویش خلیج فارس برگزیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر سید بصیر هاشمی افزود: عزیزاله وکیلی از اعضای کادر درمانی و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بهره گیری از تجربیات خود در طول 12 سال سابقه کار درمانی در اتاق های عمل دانشگاه علوم پزشکی شیراز و آشنایی دقیق با دستگاه های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی، تاکنون موفق به ثبت چند مورد اختراع در دفتر ثبت اختراع و مالکیت فکری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شده است.
او ادامه داد: از جمله اختراعات این مخترع جوان می توان به اختراع گوشی مری دیجیتال(ازوفاژیال استتسکوپ دیجیتال) اشاره کرد که این دستگاه با دارا بودن شاخص های کارکردی ویژه، در جشنواره منطقه ای رویش خلیج فارس برگزیده شد.
دکتر هاشمی اضافه کرد: برخی موارد کاربردی این دستگاه شامل کاربرد در اتاق های عمل، بخش های مراقبت ویژه، بخش هایی که بیماران نیاز به لوله تراشه دارند مثل بخش داخلی، ایستگاه های پرستاری، بخش های رادیولوژی و مراکز اورژانس است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یادآور شد: از مزایای این دستگاه می توان شنیدن دقیق صداهای قلبی ریوی، شنیدن بی واسطه صداهای قلبی ریوی، عدم اختلال در هنگام استفاده از دستگاه های جراحی مثل کوتری و تجزیه و تحلیل و تشخیص بالینی و درمان به موقع را نام برد.
دکتر هاشمی تاکید کرد: این معاونت دانشگاه در سال های اخیر، یکی از رسالت های مهم خود را حمایت از تقویت و پرورش ایده ها و طرح های محصول محور در دانشگاه قرار داده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.