قطب الدین صادقی: لباس عنصر تعیین کننده جامعه است

مد از ضروریات اجتماع است که مردم جامعه خود به خود به دنبال آن می‌روند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر؛ قطب‌الدین صادقی نویسنده، کارگردان تئا‌تر و بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اهمیت طراحی لباس در تئا‌تر خاطرنشان کرد: طراحی لباس نقش بسزایی در فضاسازی و میزانسن یک اثر نمایشی دارد، کارگردان به وسیله لباس می‌تواند کاراکتر را به مخاطب معرفی کند. به همین سبب می‌توان گفت طراحی لباس در تئا‌تر از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی درباره هویت طراحی لباس در تئا‌تر گفت: در همه کشور‌ها طراحی لباس تئا‌تر دارای هویت و شناسنامه است. ولی در ایران بسیاری از کارگردانان تئا‌تر با نادیده گرفتن این مسئله اثر خود را به صحنه می‌برند. با این وجود تصور می‌کنم هویت طراحی لباس تئا‌تر در حال نابود شدن است.
 
این کارگردان درباره تاثیر تئا‌تر بر مد گفت: تئا‌تر هنر تفکر و اندیشه است که با فلسفه و زیبایی‌شناسی همراه شده است، و به همین سبب با توده مردم ارتباط برقرار نمی‌کند که بتواند مانند سینما بر روی لباس جامعه تاثیر داشته باشد.
 
وی درباره کمبود بودجه در تئا‌تر ایران گفت: تئا‌تر با مشکلات بسیاری چون کمبود بودجه روبه رو است. این موضوع موجب شده است کارگردان برای پیشبرد کار خود از بسیاری موارد دست بکشد؛ از جمله این موارد طراحی لباس در تئا‌تر است که با بی مهری کارگردان مواجه شده است.
 
وی با اشاره به جایگاه طراحی لباس در تاریخ گفت: لباس در طول تاریخ پیشینه‌ای طولانی دارد و در هر دوره زمانی با تغییر و تحولات جامعه همسو بوده است. عناصری چون زمان، تاریخ ومکان بر این تغییرات دامن زده‌ است پس می‌توان گفت لباس عنصر تعیین کننده جامعه است زیرا ویژگی‌های اجتماعی را بیان می‌کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مد پدیده پیچیده وعظیمی است که همه کشور‌ها با تبلیغات گسترده خود تلاش دارند مردم را با آن همسو کنند. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار