نجاتِ بخش طراحی لباس با اتصال دانشگاه به خط تولید

محیط دانشگاه تاکنون نتوانسته از نظر کاربرد تاثیر مثبتی بر مد بگذارد.

خدیجه کاظمی مدرس دانشگاه و مدیر گروه طراحی لباس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مد حرکتی است که وابسته به پذیرش از سوی مردم در جامعه گسترش می‌یابد. مد از دیدگاه روان‌شناسی و جامعه‌شناسی نیاز به تحقیق و بررسی قابل توجهی دارد و به دلیل عدم آگاهی مردم از این مسئله می‌توان گفت فرهنگ برخورد با مد در جامعه ما هنوز با ضعف‌هایی رو به رو است؛ به همین سبب لازم است تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه به ویژه از سوی صداو سیما صورت گیرد. 

وی افزود: در گذشته تولیدات داخلی با توجه به الگوسازی و دوخت به مردم عرضه می‌شد. اما امروزه پوشاک بدون توجه به این دو ویژگی تولید میشوند و تولیدکنندگان بی توجه به تنزل کیفیت بر تولید انبوه متمرکز شدهاند. در نتیجه کالاهایی وارد بازار می‌شود که به دلیل کیفیت نازل با اقبال مردم مواجه نمی شود و کم کم جنس بی کیفیت ویترین هویت کالای ایرانی شده است.

کاظمی با اشاره به فضاهای آموزشی دانشگاه‌ها گفت: محیط دانشگاه تاکنون نتوانسته از نظر کاربرد تاثیر مثبتی بر مد بگذارد. چراکه فضای آموزشی و صنعتی از یکدیگر جدا افتاده‌اند و این موضوع باعث شده تابازار راه خود را در پیش بگیرد و دانشگاه مسیر خود را. علاوه بر آن  درفضای آموزشی دانشگاه‌ها، ما با مشکلاتی روبه رو هستیم از جمله این که به طراحی به صورت تخصصی پرداخته نمی شود. شاید دلیل این موضوع عدم نظارت و وابستگی به مرحله اجرایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره اتفاق ارزشمندی است چرا که می‌تواند در راستای هویت فرهنگی جامعه قدم بزرگی بردارد. 

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به همت بنیاد فرهنگی اصناف ایران و دبیری منصور حسینی برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار