سمنان؛

آغاز ثبت نام در خانه بزرگان سمنان

مدیر و عوامل فرهنگسرای بزرگان، منتخب پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و بزرگان شهر هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مسئول امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از آغاز نام نویسی بزرگان شهر در خانه بزرگان خبر داد.
 مهدی غلامی سرخه گفت:با توجه به افزایش آمار سالمندان در کشور و شهر سمنان و بستر سازی برای بانشاط سازی ، تکریم بزرگان و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های ارزشمند آنها و ارج نهادن به منزلت و جایگاه رفیع انان در جامعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان اقدام به تاسیس خانه بزرگان کرد.
وی سالمندان را ستون خیمه جامعه نامید و افزود:  قرار است در این فرهنگسرا کانون های مختلف علمی و فرهنگی با توجه به علایق سالمندان تشکیل و برنامه های متنوعی را در طول سال برگزار نمایند تا زمینه شادابی سالمندان فراهم شده و از انزوا و گوشه گیری و افسردگی آنها جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: مشارکت سالمندان در امور اجتماعی و مدیریت شهری بزرگترین فرصت برای ارتقا فرهنگ عمومی است و سالمندان با حضور خود در عرصه های اجتماعی گام موثری را در جهت احیای حقوق اجتماعی خود ،تحکیم بنیان خانواده برداشته و دیگران را با توانایی های خود آشنا می سازند.
به گفته وی خانه بزرگان توسط خود بازنشستگان و بزرگ ترهای شهر و از طریق انتخابات مدیریت می شود و مدیر فرهنگسرای بزرگان، منتخب پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و بزرگان شهر هستند
وی از فعالیت هفت کانون در خانه بزرگان خبر داد و گفت: کانون های علم و فرهنگ،شعر و ادب،محیط زیست شهری، ورزش و سلامت، گردشگری، دین و معرفت و فرزانگان در این خانه دایر شدند و آماده پذیرش عضو هستند.
غلامی از همه بزرگان شهر دعوت کرد تا به خانه بزرگان به آدرس میدان شهرک گلستان، میدان نگارستان،بلوار حضرت علی اکبر(ع) ساختمان کانون بازنشستگان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 33436047 تماس بگیرند ودر کانون و فعالیت مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
وی افزود: بزرگان شهر با تکمیل فرم ثبت نام می توانند از امکانات رایگان خانه بزرگان نظیر امکانات ورزشی ، معاینه پزشکی و کتابخانه باران بهره مند شوند.
مسئول امور اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: همایش بزرگ« خانه بزرگان» نیز در هفته سوم اسفندماه در سمنان برگزار می شود و این خانه به طور رسمی فعالیت خود را اغاز می کند./ انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
خانه بزرگان مركز شبانه روزي سالمندان در گرمسار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
خانه بزرگان مركز شبانه روزي سالمندان در گرمسار است