اخبار لحظه ای از نمایشگاه Mwc

امروز در نمایشگاه Mwc چه گذشت؟

از دیروز کشور اسپانیا میزبان کنگره بزرگ صنعت موبایل در شهر بارسلونا با حضور غول های تکنولوژی شده است که بزرگترین فناوری های روز جهان در این نمایشگاه معرفی خواهند شد.

 به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در نمایشگاه بزرگ Mwc از نوآوری هایی در دنیای فناوری رونمایی شد که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد:

رونمایی از پلت فرم سیانوژن در اندروید!

ساعاتی پیش در کنگره Mwc از پلت فرم سیانوژن در اندروید رونمایی شد.سیانوژن سال گذشته قراردادی با مایکروسافت به امضا رساند تا محصولات و سرویس های این غول نرم افزاری را به طور پیش فرض در سیستم عامل خود نصب کند.

با ورود پلت فرم سیانوژن به اندروید امکان دسترسی برای توسعه دهندگان به قسمت هایی از این سیستم عامل که تاکنون به آن دسترسی نداشته اند، فراهم می شود. این پلت فرم با در اندروید که "MOD” نام دارد، توانایی های دسترسی حاضر نرم افزار را بالاتر می برد.

رونمایی از پلت فرم سیانوژن در اندروید!

سیستم عامل اندروید که از IOS بسیار محدود تر است، دارای قسمت هایی است که بخش هایی از سیستم عامل به سادگی نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند مثل دسترسی به کورتانا که از این پس به واسطه بلکه توسعه دهندگان شخص ثالث هم می توانند با استفاده از یک API ویژه، به امکانی مشابه دسترسی داشته باشند. این پلت فرم از ماه آینده در اختیار کاربران و توسعه دندگان قرار خواهد گرفت.

رونمایی از گرافیک گران برای گوشی های ارزان

از دیگر رونمایی های امروز نمایشگاه Mwc  می توان به ساخت تراشه گرافیکی با کیفیت، توسط شرکت آیفون برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت اشاره کرد. این تکنولوژی با ایجاد PowerVR 8XEسری تازه ای از چیپست های گرافیک بسیار با کیفیتی برای گوشی های ارزان قیمت به ارمغان آورد. طراحی این سخت افزار به گونه ای است که Vulkan API را پشتیبانی کرده و بازی های موبایلی را با گرافیک بالا بدون کاهش سرعت عرضه خواهد کرد. 

امروز در نمایشگاه Mwc چه گذشت؟
سونی همه را غافل گیر کرد!

امروز شرکت سونی از سری جدید گوشی های هوشمند اکسپریا ایکس باتجهیزات هوشمند تازه ای رونمایی کرد. سونی دقایقی پیش با معرفی یک گوشی پرچم دار و دو میان رده جدید از سری اکسپریا X ، همه را غافل گیر کرد.سونی اکسپریا ایکس ( Xperia X ) ، اکسپریا ایکس ای ( Xperia XA ) و اکسپریا ایکس پرفرومنس ( Xperia X Performance ) نام ۳ اسمارت فون جدید سونی است که در کنفرانس این شرکت در جریان نمایشگاه MWC 2016 از آنها رونمایی شدند. این سری دارای ویژگی های منحصر به فردی است که حکایت از طراحی جدید و ویژگی های دوربین آن ها دارد. 

گروهی از متخصصان با همکاری مهندسان موفق به ساخت دوربین ترکیبی مشهور آلفای سونی شدند. نتیجه تحقیقات سونی منجر به تولید یک دوربین برای گوشی های هوشمند شد که به سرعت و به صورت دقیق بر روی سوژه عکاسی شما متمرکز شده و با پیش بینی حرکت جسم، تمام قسمت های تار عکس را از بین می برد.  

این دوربین که در دوگوشی اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس A تعبیه شده دارای طراحی منحصر به فردی است که دور تا دور صفحه نمایش آن منحنی وار و شیشه ای است و این طراحی باعث شده که این گوشی خوش دست تر شود. این دو گوشی دارای صفحه نمایش 5 اینچ 720P و دوربین 13 مگاپیکسیلی است. دوربین جلوی آن ها 8 با پردازشگر MediaTek MT6755 64 بیتی است. 

اولین عضو این خانواده اکسپریا XA نام دارد.این گوشی از طراحی OmniBalance بهره برده و دارای ابعادی برابر با ۱۴۳.۶ در ۶۶.۸ در ۷.۹ میلی‌متر و وزن ۱۳۷ گرم می باشد.اکسپریا XA به یک نمایشگر ۵ اینچی بدون حاشیه مجهز شده که رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل را برای کاربر خود به ارمغان خواهد آورد.

پردازنده MT6755 شرکت مدیاتک، رم ۲ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۳ و سلفی ۸ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز دیگر مشخصات سخت افزاری این میان رده جدید سونی را تشکیل داده است.

منبع:ENGADGET


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار