مشهد؛

تبدیل شهرهای خراسان رضوی به مقاصد گردشگری با برندهای خاص

با اجرای طرح های ویژه نوروزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی، شهرهای این استان با برندهای مختلف به مقاصد گردشگری تبدیل می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در جلسه ستاد خدمات سفر از آغاز رویکرد جدید این سازمان در نوروز 95 خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده که شهرهای معبر استان به شهرهای مقصد تبدیل شوند؛‌ به این معنی که بسیاری از شهرهایی که فقط محل عبور گردشگران برای رسیدن به مشهد مقدس در استان هستند، به یک مقصد گردشگری تبدیل شوند.

حسین زارع صفت افزود: موضوع برند سازی شهرها و معرفی ظرفیت های شهرستان های مختلف استان در حال پیگیری است و با همکاری فرمانداران، شهرداران و شورای اسلامی برای هر شهر یک نام زیبا به عنوان برند انتخاب شده است.

وی تاکید کرد: توزیع زمانی و مکانی سفر، پیوست فرهنگی، توجه به آمار و ارائه اطلاعات دقیق و صحیح از دیگر برنامه ریزی هایی است که از سوی این اداره کل به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای این ایام در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری خراسان رضوی همچنین از برگزاری مانور خدمت با هدف اعلام آمادگی دستگاه هایی اجرایی و عضو ستاد خدمات سفر برای ایام نوروز خبر داد و گفت: این مانور با حضور تمامی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان 24 اسفند، در کمپ غدیر مشهد برگزار خواهد شد.

زارع صفت به طرح ملی نوروزگاه اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف ایجاد روحیه نشاط در بین شهروندان و گردشگران در 12 استان کشور از جمله خراسان رضوی برگزار می شود که دو شهر مشهد و نیشابور میزبان برگزاری این طرح در استان هستند.

وی  گل آرایی مشهد، احداث المان های نوروزی، برگزاری جشنوراه های فرهنگی و هنری، جمع آوری معتادان و اراذل و اوباش، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی، تلاش برای تامین مواد غذایی و مایحتاج اولیه زائران، افزایش امنیت در اطراف حرم مطهر و اماکن گردشگری، ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی در مشهد و شهرستان های استان، نظارت دقیق بر ارائه خدمات به زائران و رسیدگی به شکایات احتمالی آنان را از مهمترین موضوعاتی برشمرد که از سوی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات استان به عنوان کمیته های عضو این ستاد در تعطیلات نوروز 95 در مشهد و سایر شهرهای استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار