استاندار خراسان رضوی خواستار شد:

بسیج کلیه دستگاههای استان برای استقبال از مسافران نوروزی

رییس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با تاکید بر فراهم سازی کلیه امکانات رفاهی برای زائران نوروزی امام هشتم(ع)، خواستار استفاده از ظرفیت فرهنگی استان در غنی بخشی به مسافرت های نوروزی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تاکید کرد: خدمت به زائران حضرت رضا(ع)، تکلیفی فراتر از وظیفه اداری و دارای ارزشی بالا و معنوی است.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه سال گذشته از 25 اسفند تا 15 فروردین، شش میلیون و هفتصد هزار نفر به استان وارد شدند که چهار میلیون نفر آنان به مشهد مقدس سفر کردند، گفت: پیش بینی می شود همزمان با ایام نوروز هفت میلیون زائر و گردشگر به استان وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش و عملکرد تمامی دستگاه ها باید تضمین کننده آسایش ورفاه زائران و استفاده حداکثری آنان از بهره های معنوی حضور در مشهد مقدس باشد، گفت: فعالیت شبانه روزی ستاد خدمات سفر و حضور مستمر و موثر مدیران دستگاه های خدمت رسان در راستای تحقق برنامه ریزی های انجام شده ضروری است.

رییس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به ضرورت نظارت و بازرسی مستمر روند فعالیت های ستاد، افزود: جهت گیری تمامی دستگاه های خدمت رسان در کسوت میزبانی باید به ارتقای رضایتمندی زائران منجر شود.

رشیدیان همچنین خواستار استقرار نیروی کافی پلیس راهور استان در سطح جاده ها و به ویژه در نقاط حادثه خیز شد و تاکید کرد: فرماندهی انتظامی نیز در زمینه تامین آرامش و امنیت زائران و مسافران، بیش از گذشته تلاش نماید.

وی به اهمیت ساماندهی خانه مسافرها، مهمانپذیرها و اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: باید برای تسهیل در تردد درون و برون شهری نیز، ضمن اعمال تدابیر ترافیکی مناسب، از تمامی سرویس های ویژه و وسایل نقلیه عمومی، به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی موضوع سلامت و بهداشت زائران را نیز با اهمیت دانست و تاکید کرد: فعالیت بیمارستان ها، کلینیک های عمومی و تخصصی و داروخانه‌ها با تعیین کشیک های ویژه، بصورت شبانه روزی باشد.

رشیدیان با اشاره به تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز در استان گفت: ارزاق عمومی و مایحتاج زائران و مجاوران براساس برنامه های ستاد تنظیم بازار از طریق شبکه های توزیع بدون هیچ محدویتی در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: تمامی دستگاه های خدمت رسان و بحران مدار باید با برنامه ریزی و طراحی مناسب برای مقابله با بروز هر گونه بحران احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند .

رییس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص فعالیت های فرهنگی برای زائران نیز ضمن تاکید بر غنا بخشیدن به این گونه فعالیت ها، خواستار متمرکز شدن اقدامات فرهنگی دستگاه ها شد و گفت: اگر چه هدف اصلی از سفر به مشهد مقدس زیارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع) است ولی باید به سایر ظرفیت های گردشگری و فرهنگی استان نیز به موازات آن توجه، و نسبت به معرفی آنها به زائران و مسافران به فراخور اقدام شود.

رشیدیان بر لزوم برگزاری جشنواره های متنوع با استفاده از ظرفیت خرده فرهنگ ها، مشاهیر بزرگی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی، خیام و عطار و جاذبه های گردشگری مختلف نیز تاکید کرد و از رسانه های گروهی بویژه صدا و سیما خواست تا با اطلاع رسانی دقیق و انعکاس به موقع اقدامات و خدمات فراهم شده از سوی دستگاه های اجرایی زمینه را برای آگاهی بخشی بیشتر به زائران فراهم سازند.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و رفع محدودیت های بین المللی، تاکید کرد: شاهد افزایش تقاضای سفر به ایران و مناطق گردشگری کشور هستیم که این مهم می طلبد تا برای استقبال از زائران و گردشگران خارجی آمادگی کامل را داشته باشیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: استقبال ، مسافران ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.