قالیباف در جلسه علنی شورای شهر؛

نیازمند احداث خط مترو در خیابان ولیعصر(عج)هستیم/ شهرداری پول ندارد پارکینگ بسازد

شهردار تهران گفت: با توجه به بار ترافیکی و مسافر زیاد در خیابان ولیعصر (عج) نیازمند احداث خط مترو در این خیابان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به تبصره 23 بودجه سال 95 اظهار داشت: تملک املاک واقع در مسیر مترو این مبحثی است 6 سال که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی که طراحی پل صدر و امام علی(ع) انجام می‌شد به چند نکته تکمیلی رسیدیم و آن این بود که باید خطوط مترو در این مسیر ادامه پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به تملک و اجرای خط مترو میدان فاطمی، تجریش و نیاوران تصریح کرد: ایستگاه مترو نیاوران به خط یک در تجریش متصل شود. 

قالیباف ادامه داد: در خیابان ولیعصر(عج) بار ترافیکی و مسافر زیادی داریم به همین دلیل نیازمند احداث خطوط مترو در این مسیر هستیم.

وی با اشاره به خط BRT خیابان انقلاب در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: زمانی که این خط BRT را احداث کردیم و در حال تکمیل کردن خط 4 مترو بودیم برخی بر این عقیده بودند که با تکمیل کردن خط 4 مترو دیگر از این خط BRT استفاده نمی‌شود، اما ما توضیح دادیم که اگر این خط برای سه سال هم اقتصادی باشد کافی است.

شهردار تهران با تاکید بر نیازهای ترافیکی این خط گفت: در حال حاضر با تکمیل خط 4 و وجود خطوط BRT همچنان با مشکل اتوبوس مواجه ایم، اما ما نمی‌توانیم بیش از این در این خط اتوبوس بیاوریم به همین منظور نیازمند احداث خطوط مترو برای خیابان ولیعصر(عج) هستیم.

قالیباف با بیان  این که برای احداث خط مترو از میدان تجریش تا میدان فاطمی مجوزی برای شورای عالی ترافیک به تصویب نرسیده است، تصریح کرد: در جلسه سه پروژه مورد بررسی قرار گرفت یکی زمین‌های بزرگ میدان ونک و تجریش و همچنین زمین ستاد اجرایی در میدان ونک که شهرداری موفق شد 70 درصد از این زمین را به تملک شهرداری درآورد چرا که در این باوریم که ایستگاه مترو در میدان ونک احداث شود.

وی همچنین به احداث ایستگاه میرداماد در خیابان ولیعصر(عج) اشاره کرد و افزود: زمین چند هزار متری در این خیابان وجود دارد و بر اساس طراحی‌ها باید ایستگاه مترو را در این زمین احداث کنیم چرا که در غیر این صورت باید زمین‌های چند ده میلیونی را برای احداث خط مترو میرداماد در میدان ولیعصر(عج) خریداری کنیم.

قالیباف بیان کرد: همه مطالعات این خط باید انجام شود، اما این خط باری به بودجه اضافه نمی‌کند.

وی با اشاره به تبصره 27 بودجه شهرداری تهران اظهار داشت: پیشنهاد می دهم برای ساخت پروژه‌های تهران از طریق bot عمل کنیم.

قالیباف با بیان اینکه برای سرمایه گذار، اقتصادی نیست که در برخی از پروژه‌ها سرمایه گذاری کند، افزود: برج میلاد را نمی‌توانیم بدون پارکینگ بگذاریم، چرا که به هر دلیلی اگر سرمایه گذار چه داخلی و چه خارجی مشارکت نکند، برج میلاد بدون پارکینگ می ماند و در حال حاضر برای هر مراسمی برخی از خودروها کنار خیابان پارک می شوند.

شهردار تهران با اشاره به احداث پارکینگ برای نیایش تصریح کرد: نیایش به دلیل داشتن پردیس ملت، پارک ملت و باشگاه انقلاب بهتر است که برای آن از روش bot استفاده شود.

قالیباف به پارکینگ برج میلاد اشاره کرد و گفت: برج میلاد را می توان با پول شهرداری ساخت و برای ساخت پارکینگ نیایش از طریق bot عمل کرد.

وی به شورای شهر در خصوص تبصره 27 پیشنهادی ارائه کرد و یادآور شد: شهرداری تهران مجاز از طبق برنامه پنج ساله دوم براساس بند 18،19 و 20 بند ماده قانون به شرط bot عمل کردن این روش را انجام دهد.

شهردار تهران با اشاره به عمل کردن روش bot برای شهید صدر، شهید متوسلیان و نیایش تصریح کرد: احداث پارکینگ و مسجد برج میلاد را می توان از طریق فاینانس انجام داد.

قالیباف با بیان اینکه از سال 89 طرح جامع مربوط به پارکینگ را در شهرداری تهران داشته‌ایم گفت: پیشنهاد داشتیم که ساخت پارکینگ را در حوزه شهرسازی یکی از کاربری‌ها تعریف کنیم و برایش محدودیت نگذاریم و این درست است که شهرداری پول ندارد پارکینگ بسازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار