کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم»:

نباید از مسئولان جشنواره فجر توقع سیمرغ داشت

در این سال‌ها انیمیشن کشور پیشرفت مطلوبی داشته است اما هنوز با فضای قابل قبول فاصله داریم.

هادی محمدیان کارگردان انیمیشن موفق «شاهزاده روم» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حال و هوای حاکم بر پویانمایی جشنواره فیلم فجر امسال اظهار داشت: از حضور 8 انیمیشن در جشنواره فجر امسال بسیار خوشحال شدم و اعتقاد دارم که این حضور حرکت مثبت و روبه جلویی است و ما در آینده شاهد اتفاقات خوب در پویانمایی هستیم.
 
کارگردان «شاهزاده روم» ادامه داد: با وجود اینکه در این سال‌ها پویانمایی پیشرفت محسوسی در کشور داشته است اما هنوز با آن فضا مطلوب فاصله داریم و نباید از مسئولان برگزاری فجر توقع سیمرغ داشت. به دلیل اینکه امکان دارد با دریافت سیمرغ تلاشی که امروز در این حوزه شاهد آن هستیم به نحوه کمتر شود و فیلم‌سازان ما به همین میزان پیشرفت قانع باشند.
 
وی افزود: هر چند که دریافت سیمرغ بسیار لذت‌بخش است اما باید برای دریافت آن در حوزه انیمیشن بیش از پیش تلاش شود. این صحبت‌ها، یک نقد درون سازمانی است و همه ما فعالان در حوزه انیمیشن را فرا می‌گیرد. در حقیقت این مطلب را می‌توان بازگو کرد که یک انیمیشن برای دریافت سیمرغ باید یک غافلگیری برای مسئولان و مردم داشته باشد و یک شاهکار جدید را خلق کند.
 
محمدیان ابراز داشت: البته این مطلب را نیز بدانیم که همه موضوع سیمرغ و جشنواره فجر نیست و تمام موضوع محدود به فجر نمی‌شود. بحث اصلی یک اکران موفق است که فیلم‌سازان انیمیشن باید به آن توجه داشته باشند.
 
این کارگردان همچنین در انتها در خصوص کار جدید خود خاطرنشان کرد: در همین روزها منتظر خبرهای جدید از گروه انیمیشن «شاهزاده روم» باشید و در تلاش هستیم تا اثر جدید خود را برای فجر سال آینده مهیا کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار