توسک: تضمینی برای رسیدن به توافق با انگلیس وجود ندارد

رئیس شورای اروپا هشدار داد هیچ تضمینی برای رسیدن به توافق با انگلیس در نشست سران اروپایی در بروکسل وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد توسک در نامه ای به خطاب به رهبران اروپایی گفته است همچنان دشواری هایی برای رسیدن به این توافق در نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل که می تواند منجر به شکست مذاکرات دو طرف شود، دیده می شود.

وی در این نامه با اشاره به مذاکراتش با طرف های اروپایی تصریح کرده است: من به طور صریح بگویم که هنوز هیچ تضمینی که حاکی برای رسیدن به توافق باشد، وجود ندارد.

رییس شورای اروپا که وظیفه نظارت بر مذاکرات میان انگلیس و اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در این نامه بیان داشته است: این یک لحظه مهم برای اتحاد و نیز برای اتحادیه اروپا بشمار می آید.
توسک گفته است: ما برای برخی از مسایل سیاسی پیشنهادهایی را مطرح کرده ایم و کاملا نسبت به این مساله واقف هستم که رسیدن به نتیجه در این خصوص دشوار است.

وی همچنین با اشاره به برخی پیشرفت های صورت گرفته دراین خصوص، افزود: برا ین اساس من اصرار می کنم که همگی در این خصوص همچنان سازنده باقی بمانیم.

رییس شورای اروپا همچنین با بیان اینکه زمان حاضر ممکن است بهترین زمان برای مصالحه نباشد، هشدار داده است که وجود بن بست در این زمینه می توان یک پیروزی ژئوپلتیکی برای کسانی باشد که خواهان تجزیه ما هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار