از سوی اتحادیه اروپا صورت گرفت؛

اعطای کمک 3 میلیارد یورویی به مهاجران سوری در ترکیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به ترکیه اطمینان داد که آنکارا به زودی از کمک 3 میلیارد و 200 میلیون یورویی این اتحادیه برای پناهجویان سوری بهره مند خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه ،"فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز ابراز اطمینان کرد که ترکیه به رغم تاخیر 2ماهه برای دریافت این اعتبار مصوب اتحادیه، به زودی این مبلغ را دریافت می کند.

موگرینی که در راس یک هیات بلند پایه برای مذاکراه با رهبران ترکیه وارد آنکارا شد، گزارش برخی رسانه‌ها برای لغو تخصیص این کمک به ترکیه را رد کرد و گفت: از آنجایی که این کمک بشردوستانه به سوری‌ها بخش اصلی قرارداد 29 نوامبر میان آنکارا با این اتحادیه بود، اتحادیه اروپا به هیچ وجه نمی تواند به آن پایبند نباشد.

موگرینی پس از دیدار با چند وزیر ترکیه‌ای گفت: اگرچه این مبلغ پول تو جیبی نیست که بلافاصله بعد از اعلام داده شود، اما بی تردید در یک زمان منطقی تحویل دولت آنکارا می‌شود.

رسانه‌های منطقه ای طی چند روز گذشته از مخالفت "ماتئو رنتزی" نخست وزیر ایتالیا، با اعطای این کمک به ترکیه خبر داده بودند.

"دونالد فرانشیشک توسک" رئیس شورای اروپا نهم آذرماه پس از اجلاس سران این اتحادیه در بروکسل در یک کنفرانس خبری با "احمد داووداغلو،"نخست وزیر ترکیه اعلام کرده بود که این اتحادیه و ترکیه بر سر مهار بحران مهاجرت ازجمله اختصاص یک بسته کمک 3 میلیارد یورویی (2/3میلیارد دلاری) به پناهندگان سوری مستقر در ترکیه به توافق رسیده بودند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار