رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تأثیر انتخاب قاضی دیوان عالی این کشور

همزمان شدن انتخاب قاضی دیوان عالی و رئیس‌جمهور آمریکا تأثیر ویژه‌ای بر رقابت‌های انتخاباتی این کشور دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، طولانی شدن فرآیند انتخاب جایگزین «آنتونین اسکالیا،» قاضی دیوان عالی آمریکا بدون شک تأثیر زیادی بر رقابت‌های انتخاباتی این کشور دارد. در واقع تلاش برای کنترل مجلس سنای آمریکا نقشی اساسی را در رقابت‌های سال 2016 ایفا خواهد کرد.

مجلس آمریکا در ماه نوامبر درگیری‌های زیادی خواهد داشت. جمهوری‌خواهان که شکستشان ممکن است به قیمت کم‌رنگ شدن نقششان در سنا باشد؛ احتمالاً در میان کسانی هستند که از نامزد معرفی شده از سوی «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خواهند کرد.

احتمال اینکه دموکرات‌ها اکثریت سنا را به دست بیاورند کم است و آنها نیازمند دستیابی به پنج کرسی هستند؛ اما شانس آنها برای بُرد بسیار زیاد است زیرا تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان تصمیم دارند مجدداً در انتخابات شرکت کنند. این سناتورهای جمهوری‌خواه انگیزه‌های انتخاباتی قوی برای حمایت از نامزد معرفی شده اوباما برای سمت قاضی دیوان عالی دارند؛ در حالیکه مخالفت آنها بر علیه خودشان استفاده خواهد شد.

تعداد زیاد جمهوری‌خواهان، محصول پیروزی 6 سال پیش آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای است. جمهوری‌خواهان در انتخابات آن زمان، 6 کرسی ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نیوهمپشایر و ایلینوی را در سنا به خود اختصاص دادند.

سناتورهای تمام این ایالت‌ها بجز مارکو روبیو -سناتور فلوریدا- در انتخابات مجدد شرکت خواهند کرد. رقابت برای انتخاب جایگزین اسکالیا به راحتی موقعیت این سناتورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این جدال خطری جدی برای جمهوری‌خواهان به حساب می‌آید.

در کل اگر جمهوری‌خواهان هم در مجلس و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست بخورند، یک رئیس‌جمهور دموکرات قاضی بعدی دیوان عالی آمریکا را انتخاب خواهد کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار