قزوین؛

توسعه بخش کشاورزی با شرکت های فنی مشاوره

شرکت های فنی مشاوره ظرفیت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: شرکت های فنی مشاوره ظرفیت خوب و مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی هستند و می توان از این شرکت ها در پهنه بندی مناطق در اجرای نظام نوین ترویج بهره برد.

 نیاز علی ابراهیمی پاک اظهار کرد: با توجه به رویکردی که در کشور وجود دارد و اهمیت اقتصاد مقاومتی باید بهره وری بخش کشاورزی را بالا برد.

وی افزود: با توجه به سیاست های جدید وزارت جهاد کشاورزی مراکز خدمات جهاد کشاورزی به عنوان کانون اصلی تولید در بخش کشاورزی نقش بسزایی در نظام نوین ترویج  به عنوان حلقه اتصال بین کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی با بهره برداران و کشاورزان است.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: در طرح نظام نوین ترویج، کارشناسان با حضور مداوم در عرصه، مزارع و باغات در انتقال یافته های جدید کشاورزی بهره برداران نقش بسزایی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح بخش کشاورزی استان به ۱۱۰پهنه تقسیم بندی شده که مسئول هر پهنه به عنوان متولی بخش کشاورزی بر تولیدات آن نظارت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: توسعه باید بر مبنای کیفی باشد و اولین راه حل برای رسیدن به توسعه کیفی توجه به آموزش های ترویجی کشاورزی است.

ابراهیمی پاک خواستار توجه بیشتر و خاص به پهنه بندی مراکز خدمات جهاد کشاورزی شد تا بتوان در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی موثر واقع شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.