در حضور اعضای شورای برنامه ششم توسعه مطرح شد:

ایران رتبه 130 را در حوزه سلامت اداری دارد

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران در بین 165 کشور جهان در حوزه سلامت اداری رتبه 130 را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در حضور اعضای شورای برنامه ششم توسعه و مدیران ستادی و استانی محیط زیست کشور اظهار داشت: فساد در هر کشوری وجود دارد، اما آنچه اهمیت دارد موضوع کمی و کیفی ایران است که در بین 165 کشور دنیا رتبه 130 را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: دولت‌های مختلف تلاش‌های بسیاری را برای سالم سازی محیط اداری انجام داده‌اند، اما برای اجرایی شدن این اتفاق باید دیالوگ مناسبی را بین بخش‌های مختلف به وجود آوریم تا اتفاقات را رصد کنیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست تاکید کرد: پیشنهاد داده‌ایم تا بین دستگاه‌های مختلف کشور به عنوان پایلوت برای مقابله با فساد و سالم سازی اداری شروع به کار کنیم.

مجابی ادامه داد: بر اساس ماده 10 قانون ارتقای سلامت و ماده 13 کنوانسیون فساد، ارتباط با نهادهای مردمی مطرح شده که سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای این ارتباطات به عنوان نیروی مناسب عمل می‌کند چرا که در بسیاری از مواقع نهادهای مردمی حتی چند قدم جلوتر از سازمان محیط زیست حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای ارتقای شاخص‌های محیط زیست در حال تلاش هستیم چرا که این ارگان نظارتی مباحث حقوق بشری را بر عهده داشته و همچون سایر کشورها در جهت ارتقای وضعیت محیط زیست خود تلاش می‌کند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که مطالبات عمومی مردم  و رهبران نظام می‌توانند باعث بهبود عملکرد حفاظت از محیط زیست شود، گفت: مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که در 15 اسفند ابلاغ کردند می‌تواند نقشه راه‌ها را برای عملکرد مطلوب تمامی دستگاه‌ها ترسیم کنند.

مجابی تاکید کرد: برای مبارزه با فساد و بهبود سلامت اداری آمادگی خود را برای اجرایی شدن این اتفاق بین دستگاه‌های دولتی اعلام می کنیم.

وی به حمایت وزارت دادگستری در بهبود شرایط محیط زیست اشاره کرده و گفت: زمانی که سدی مغایر با ضوابط زیست محیطی در حال آبگیری بود با دستور وزیر دادگستری از  آبگیری این سد جلوگیری شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص برنامه ششم توسعه و جایگاه محیط زیست تصریح کرد: در بخش فرابخشی برنامه ششم توسعه به مسائل محیط اقتصادی، آمایش سرزمین، نظام اداری و جمعیت توجه ویژه‌ای شده و به نگاه دیالوگ و حضور نهادهای مردمی و فعال تر کردن آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای شده است.

مجابی در خصوص سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه محیط زیست گفت: سیاست‌های کلی محیط زیست از جانب مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه ابلاغ شد که نقشه راه را برای روسای قوا و تمامی دستگاه‌های دولتی نسبت به اجرایی شدن بهتر این دستورات گشود.

وی بیان کرد: طبق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور هر شش ماه یک بار گزارشی را بر اساس این سیاست‌ها در اختیار دولت قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار