بیش از 400 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه درس می‌خوانند

معاون آموزش متوسطه گفت: در حال حاضر در کل کشور بیش از 3 هزار و سیصد مدرسه شبانه روزی وجود دارد که در مقاطع اول و دوم متوسطه، دانش آموز پذیرش می کنند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: بیش از 3 هزار و سیصد مدرسه شبانه روزی، بیش از 400 هزار دانش‌آموز کشور از مناطق محروم کشور، در مدارس شبانه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: مدارس شبانه‌روزی در دوره‌ی اول و دوم متوسطه هستند و در دوره‌ی ابتدایی مدرسه شبانه‌روزی نداریم. همچنین دانش‌آموزان به صورت 24 ساعته در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، البته بنابر اساس‌نامه مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل باشند.

زرافشان اظهار داشت: هدف ما این است که از این دانش‌آموزان هزینه‌ای دریافت نشود اما به دلیل تنگنای مالی، بعضاً در مواردی که نتوانستیم هزینه‌ی امکانات را فراهم کنیم، از طریق دانش‌آموزان و خیرین شاهد حمایت‌های بسیاری بودیم.

وزیر آموزش و پرورش نیز در خصوص بودجه اختصاص پیدا شده به مدارس شبانه‌روزی گفت: بیش از 7 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس شبانه‌روزی و بیش از 40 میلیارد تومان برای هزینه‌ی جاری مدارس شبانه‌روزی منابعی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار