مخالفان سوری برای شرکت در نشست ژنو پیش شرط گذاشتند

مخالفان سوری اعلام کردند که به شرط توقف حملات هوایی روسیه و رسیدن کمک‌های انسانی به مناطق تحت محاصره، در نشست ژنو شرکت خواهند کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسکای نیوز، "سالم المسلط،" سخنگوی مخالفان سوری اعلام کرد ما در مذاکرات آتی ژنو شرکت می کنیم، به شرطی که غذا و کمک‌های انسانی به افراد تحت محاصره ارسال شود و روسیه به بمباران‌های خود که از آغاز ماه جاری با هماهنگی نیروهای دولتی سوریه به حلب شدت بخشیده، پایان بدهد.

این در حالی است که مسلط ساعاتی پیش از این اعلام کرده بود که مخالفان برای شرکت در مذاکرات آتی ژنو هیچ گونه پیش شرطی نخواهند داشت و گروه ریاض تنها خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت می باشد.

وی افزود اگر طرف مقابل به کشتار غیرنظامیان پایان دهد، می توان به راه حلی دست یافت.

بر اساس این گزارش، نشست ژنو در سوئیس برای حل بحران سوریه 29 ژانویه (9 بهمن) آغاز شد اما "استفان دی میستورا" نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، چهارشنبه گذشته (14 بهمن) با ایجاد یک وقفه در این مذاکرات آن را به روز 25 فوریه ( 6 اسفند) موکول کرد.

پس از به تعلیق در آمدن مذاکرات ژنو، آمریکا با کارشکنی آشکار، روسیه و بشار اسد را به نقض قطعنامه 2254 سازمان ملل مبنی بر زیر پا گذاشتن آتش بس به عنوان اولین گام در روند مذاکرات میان نظام و مخالفان متهم کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار