بیزینس ونکوور: بازار ایران به روی همه باز است، چرا شرکت‌های کانادایی نباید از این فرصت استفاده کنند!

وب‌سایت کانادایی "بیزینس ونکوور" در گزارشی به بررسی فرصت طلایی ایجاد شده در بازار ایران و غیبت شرکت‌های کانادایی در این بازار پرداخته است.

بیزینس ونکوور: بازار ایران به روی همه باز است، چرا شرکت‌های کانادایی نباید از این فرصت استفاده کنند!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «بیزینس ونکوور» ، پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بازرگانان این کشور مشتاقانه منتظر ازسرگیری روابط تجاری با کانادا هستند. کامبیز طاهری، مهندس شیمی از ایران و فعال در زمینه تحقیق و فن‌‌آوری در رشته پلیمر، در این خصوص گفت: فرصت‌ها در ایران فراوان است و اگر کانادا می‌خواهد از آنها بهرمند شود باید به حرکت خود سرعت بخشد. وی در ادامه افزود: متأسفانه شرکت‌های اروپایی به دلیل حضور خود در تهران از موقعیت بهتری نسبت به همتایان کانادایی در بهره بردن از این فرصت برخوردارند.

رئیس‌جمهور ایران در هفته پایانی ماه ژانویه سفری به اروپا داشت و در این سفر قرارداد و تفاهم‌نامه‌های تجاری به ارزش 60 میلیارد دلار با شرکت‌های اروپایی از جمله «ایرباس» و «پژو» امضا کرد. اینها تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های تجاری ایران برای جبران آسیب‌های زیرساختی در بخش صنعت این کشور است.

«جیم کوئیک،» رئیس انجمن صنایع هوا و فضای کانادا، در این خصوص اظهار داشت: در ایران برای شرکت‌های هوایی کانادا فرصت‌های قابل توجهی وجود دارد. انجمن ما از ماه دسامبر با دولت برای حذف تحریم‌هایی که مانع حضور شرکت‌های کانادایی در مناقصه‌ها و قراردادهای پُر سود می‌شود، در حال مذاکره است.

گزارش‌های جدید از ایران همچنین حاکی از آن است که این کشور برنامه‌هایی برای جذب سرمایه‌های خارجی تا سقف 29 میلیون دلار در بخش معدن و فولاد سازی دارد. «اتسی شت،» مدیر عامل شرکت مودز، در این خصوص خاطر نشان کرد: ایران اقتصاد متنوعی دارد که این مسئله سبب شده است در برابر کاهش بهای نفت آسیب کمتری ببیند. تحریم‌های بین‌المللی موجب شد این کشور اصلاحات ساختاری در اقتصاد خود را بسیار زودتر از سایر کشورهای تولید کننده نفت آغاز کند. این درحالی است که سایر کشورهای نفت‌خیز در آغاز راه اصلاحات اقتصادی هستند.

شرکت‌های کانادایی به دلیل آنکه دولت این کشور هنوز تحریم‌های اعمالی خود علیه ایران را لغو نکرده است از فرصت حضور در بازار این کشور محروم هستند. با این حال اوتاوا هنوز روابط دیپلماتیک خود را با تهران از سرنگرفته است. اگرچه ایران، چین دوم نمی‌شود، این کشور قدرت برتر خاورمیانه محسوب می‌شود که برای یک دهه نیازهای زیرساختی آن برآورده نشده است و روبط حسنه تازه تهران با غرب ممکن است سبب شود این کشور از عربستان سعودی در منطقه پیشی بگیرد. در حال حاضر ایران بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه، چهارمین تولید کننده نفت در جهان و دارای دومین ذخایر بزرگ گازی در جهان است. همه این ویژگی‌ها در کنار ثروت عظیم معدنی این کشور است که هنوز توسعه نیافته است.


«استفان دیون،» وزیر خارجه کانادا، وعده داده است تا هرچه زودتر تحریم‌ها علیه ایران را حذف کند و روابط دیپلماتیک با تهران را آغاز کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار