بانک جهانی بودجه مقابله با ویروس زیکا را تأمین می‌کند

بانک جهانی آمادگی خود را برای تأمین بودجه مورد نیاز تحقیقات درمانی ویروس زیکا اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «دی وکس»؛ مقامات کشورهایی که تحت نفوذ ویروس زیکا قرار گرفته‌اند؛ خواستار تعامل بانک جهانی با سازمان جهانی بهداشت و سازمان بهداشتی پان آمریکا، برای مقابله با این ویروس شدند.

بر این اساس با شیوع ویروس زیکا در 70 درصد قاره آمریکا، سازمان جهانی بهداشت و سازمان بهداشتی پان آمریکا، تحقیقات پیشرفته برای شناسایی شیوه درمان این ویروس را آغاز کرده‌اند و برای این ادامه تحقیقات درمانی نیازمند بودجه مالی کشورها، سازمان‌ها و بانک جهانی هستند.

«آنوگراها پالان،» سخنگوی بانک جهانی در این رابطه می گوید: بانک جهانی نقش عمده ای در مقابله با این ویروس ایفا می کند. بانک جهانی آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات مالی جهت تقویت نظام بهداشتی این کشورها اعلام می کند. البته بودجه بانک جهانی برای این کشورها مشروط بر سرمایه گذاری در بخش بهداشت و تحقیقات درمانی و مقابله با ویروس زیکا است. همچنین در راستای تحقیقات سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمانهای تحقیقاتی، بانک جهانی آماده تامین بودجه مورد نیاز این سازمان ها است.

پیش از این سازمان جهانی بهداشت از رشد فزاینده ویروس زیکا در قاره آمریکا خبر داده بود. در حال حاضر بالاترین آمار مبتلایان به ویروس زیکا در قاره آمریکا به جز شیلی و کانادا گزارش شده است.

این ویروس از پشه به انسان منتقل می شود و از عوارض آن می توان به قرمزی چشم‌ها، سردرد، تب، دردهای عضلانی اشاره کرد. در بیشتر مبتلایان به این ویروس نشانه‌ای مشاهده نمی شود. خطر اصلی این ویروس متوجه زنان باردار است چرا که ابتلای آنها احتمالاً می تواند موجب میکروسفالی مغز جنین یا توقف رشد غیرمعمول مغز و جمجمه شود.

در حال حاضر برای درمان زیکا، واکسن یا و شیوه درمانی خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار