قزوین؛

پایان مسابقات قرآنی در قزوین

همزمان با دهه فجر مسابقات بزرگ قرآن به همت سازمان دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این دوره از مسابقات بزرگ قرآنی در استان قزوین در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم به مدت یک روز در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

جواد قلی پور مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص این مسابقات به خبرنگار مهر گفت: مسابقات قرآنی فجر با سایر رقابتها یک تفاوت عمده دارد چنانکه در سایر مسابقات نفرات اول تا سوم مطرح هستند و نفر چهارم با وجود اختلاف اندک امتیاز و نمره دیگر مطرح نیست ولی امسال این مسابقات بگونه ای طراحی شده  که معیار داوری، مجموع نمره ای باشد که شرکت کنندگان کسب می کنند.

داور مسابقات بزرگ قرآن در مورد نمرات مورد نظر داوران بیان کرد: در بخش قرائت تحقیق نمره بالای ۷۰ و در بخش قرائت حفظ جزهای ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن نیز امتیاز بالای ۱۴۰ مورد نیاز است تا در نهایت به برگزیدگان جوایز ارزنده ای اهدا شود.

قلی پور در رابطه با تعداد شرکت کنندگان و زمان اعلام نتایج نهایی این مسابقات اظهارداشت: در مجموع حدود ۳۳۰ نفر در این مسابقات ثبت نام کرده اند که از استقبال خوب قاریان از این دوره مسابقات حکایت دارد.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه و اعلام نتایج نیز پس از جمع بندی و برنامه ریزی داوران، روز دوشنبه ۲۶ ماه بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

قلی پور اظهارداشت: هدف از برگزاری این مسابقات، رشد و تعالی اهالی قرآن است که امیدواریم در نهایت با برگزاری این مسابقات استعدادهای قرآنی استان شناسایی شوند و برای ارتقای معلومات قرآنی افراد تلاش شود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان در رابطه با تقارن برگزاری این مسابقات با ایام دهه فجر گفت: متناسب با پیام و آرمان های انقلاب اسلامی که به تاسی از فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام به پیروزی رسید، مجموعا ۷۲ برنامه قرآنی در این ایام طراحی شد که یکی از شاخص ترین این برنامه ها مسابقات قرآنی بود.

داور مسابقات بزرگ قرآن افزود: مجموعا ۱۵۷ تشکل قرآنی تحت عناوین موسسات قرآنی و خانه های قرآنی شهری و روستایی در استان مشغول فعالیت هستند که بطور متوسط در هر فصلی ۳۸۰ کلاس آموزشی برگزار می شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: پایان ، مسابقات ، قرآنی ، داور ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.