با ثروتمندانی که انتخابات آمریکا را کنترل می کنند، آشنا شوید

انتخابات آمریکا بر خلاف تبلیغات این کشور، چندان آزاد نیست و نتیجه آن تا حد زیادی به سرمایه گذاری تعدادی از ثروتمندان بستگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "یو‌اس‌ای تودی": انتخابات آمریکا شدیدا به تبلیغات بستگی دارد و به همین دلیل نامزدها تلاش می کنند تا حد امکان از طرفداران خود هزینه های حمایتی دریافت کنند. بیش از نیمی از مبلغ اهدا شده به نامزدهای انتخاباتی آمریکا از طرف تنها 107 فرد یا گروه اهدا شده است. 

"رابرت مرسر" یکی از حامیان اصلی سناتور "تد کروز" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با اهدای 14.1 میلیون دلار به کمیته انتخاباتی او رکورد بیشترین مبلغ هزینه شده از سوی یک شخص حقیقی را در اختیار دارد.

"تام استیر"، میلیاردر دیگری در جایگاه دوم قرار دارد. او در طول این انتخابات 13 میلیون دلار به دموکرات ها اهدا کرده است.

در میان مبالغ اهدا شده، جمهوری خواهان 70 درصد از رقم 253.1 میلیون دلاری را در اختیار دارند و تنها 3 دموکرات در میان 20 اهدا کننده اول قرار گرفته اند.

بیشتر مبالغ اهدا شده از سوی این افراد به منظور استفاده در انتخابات ریاست جمهوری 2016 اهدا شده است. در مجموع 93 نفر، که بیشتر آن ها با وال استریت و شرکت های انرژی در ارتباط هستند، 183 میلیون دار به نامزدهای ریاست جمهوری اهدا کردند.

"توبی نیوباور"، یک سرمایه گزار ثروتمند در زمینه انرژی، 10 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی "تد کروز" اهدا کرده و او را بهترین نامزد جمهوری خواهان خوانده است. 

این دومین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که در آن شرکت ها و افراد ثروتمند می توانند به میزان نامحدود به نامزدهای مورد علاقه خود پول اهدا کنند. این اقدام پس از تصویب قانونی مرتبط در دادگاه عالی آمریکا در سال 2010 ممکن شد.

بر اساس بررسی تحلیل گران، مبالغ اهدا شده به سرعت در حال نزدیک شدن به رکورد مبلغ 1 میلیارد دلار است. 
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
لطفا ،عكس أين أفراد را بذارين.
آخرین اخبار