ادعای بی‌اساس کارشناس غربی: ساخت بمب اتم ایران را 10 تا 15 سال به تعویق انداختیم

مدیرعامل موسسه بین المللی تحقیقات استراتژیک مدعی شد توافق هسته‌ای با ایران، این کشور را 10 تا 15 سال از ساخت بمب اتم دور کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی اسرائیل نشنال نیوز؛ "جان چیپمن،" مدیرعامل موسسه بین المللی تحقیقات استراتژیک، اظهار داشت: 2015 برای شنیدن اخباری خوش در زمینه منع گسترش تسلیحات جنگی، سال بسیار مناسبی بود. وی در ادامه مدعی شد: به ویژه آنکه در این سال توانستیم با ایران به توافق هسته‌ای دست یابیم؛ توافقی که این کشور را دست‌کم برای 10 تا 15 سال آینده از دسترسی به بمب اتم دور نگه می‌دارد.

چیپمن که در اجلاس سالانه توازن قدرت نظامی در جهان سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: برخی نسبت به توافق صورت گرفته با ایران و میزان اثربخش بودن آن شک و شبهه دارند؛ اما فراموش نکنید این توافقنامه مزایایی هم با خود به دنبال داشت که کمترین آن دور نگهداشتن ایران از ساخت بمب اتم دست‌کم برای 10 تا 15 سال آینده است. این خبری خوبی برای سال‌های 2015 و 2016 به حساب می‌آید.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا محدودسازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تایید و اعلام کرد: ایران به تعهدات قید شده در توافق هسته‌ای پایبند بود و می‌توان تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه این کشور را لغو کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار