بی‌بی‌سی: کاهش تجارت انگلیس در زمینه کالا

آمار رسمی حاکی از آن است که کسری تجاری انگلیس در بخش کالا با 1.9 میلیارد پوند افزایش در سال 2015 به رکورد 125 میلیارد پوندی رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان آمار ملی انگلیس، کسری تجاری این کشور در بخش کالا در سال 2015، به 125 میلیارد پوند رسید. این آمار افزایش 1.9 میلیاردی را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد. این سازمان همچنین هشدار داد این آمارها بر برآورد رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم تأثیر منفی خواهد داشت.

این در حالی است که انگلیس در سال 2015 در بخش خدمات نیز شاهد رکورد کسری تجاری 90 میلیارد پوندی بوده است. سازمان ملی آمار انگلیس اختلاف میان واردات کالا به صادرات را در سال 2015 حدود 34.7 میلیارد اعلام کرده است. این در حالی است که آمار مربوط به رشد اقتصادی سه ماهه چهارم در ماه فوریه منتشر خواهد شد.

این سازمان اعلام کرد این افزایش کسری تجاری ناشی از افت شدید در صادرات است. بزرگترین نگرانی انگلیس کاهش تجارت با چین و آلمان، دو قدرت بزرگ اقتصادی در قاره آسیا و اروپا، در سه ماهه چهارم سال 2015 است. همچنین اختلافات فزاینده‌ای میان لندن و اتحادیه اروپا سبب کسری تجاری در انگلیس شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار