ایلام؛

اجرای پروژه بین المللی ترسیب کربن در مورموری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: طرح بین المللی ترسیب کربن در امر بهره برداری و مدیریت عرصه های منابع طبیعی و با هدف جلوگیری از بیابان زایی در 17 روستای بخش مورموری آبدانان در حال اجراست.

اجرای پروژه بین المللی ترسیب کربن در مورموری
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از ایلام؛رضا احمدی با بیان این که  این  طرح در سطح 44 هزار هکتار از اراضی روستایی بخش مورموری شهرستان آبدانان در حال اجرا است افزود:  از سال گذشته تا کنون 2 میلیارد و 370 میلیون ریال بودجه از منابع استانی و برنامه عمران سازمان ملل متحد  برای این طرح اختصاص یافته که 70 میلیون ریال از این اعتبار توسط سازمان ملل تامین شده است.

وی با بیان این که در اجرای این طرح دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام های هوایی و زیرزمینی زمین و کاهش گازهای گلخانه ای با استفاده از نهال کاری و جلوگیری از تخریب زیستگاه های طبیعی در نقاط مختلف کره زمین حذب می شود افزود:  کارشناسان سازمان ملل سال گذشته در بازدید از نقاط مختلف استان ایلام با انتخاب منطقه مورموی شهرستان آبدانان از سالگذشته  اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن با دورنمای پنج ساله در این بخش را آغاز کردند.

طرح بین المللی ترسیب کربن در 17 روستای بخش مورموری شهرستان آبدانان با جمعیتی بالغ بر سه هزار و 130 نفر در حال اجرا است.
طرح ترسیب کربن در کشور برای نخستین بار در سال 2004 میلادی در استان خراسان جنوبی به اجرا درآمد و پس از موفقیت آمیز بودن طرح، هم اکنون این پروژه در 18 استان کشور در حال انجام است.
 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.