اصفهان؛

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

سازمان محیط زیست متعهد شده ۱۲ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: براساس تعهدنامه‌ای که چندی پیش توسط وزیر امور خارجه در نیویورک به امضا رسید سازمان محیط زیست متعهد شد که ۱۲ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.
محمد درویش در مراسم افتتاحیه سازمان مردم نهاد "ترازیست" با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیک و محیط زیست با بیان اینکه باید بتوانیم بین جامعه پزشکی و ورزشی و آموزه‌های محیط زیستی پیوند برقرار کنیم، اظهار داشت: اصفهان در پویش مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو پیشگامی خود را نشان داد امروز هم شاهد یک حرکت ارزشمند دیگر در همراهی سازمان‌های مردم نهاد برای حمایت از هوای شهر هستیم.

وی ادامه داد: براساس تعهدنامه‌ای که چندی پیش توسط وزیر امور خارجه در نیویورک به امضا رسید سازمان محیط زیست متعهد شد که 12 درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و در این راستا یکی از اقدامات عملی را مدیون اصفهانی‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برنامه سه شنبه‌های بدون خودرو از جمله برنامه‌هایی است که به این هدف کمک می‌کند، گفت: هیچ شهری به نسبت جمعیت تعداد دوچرخه سوارانی به اندازه اصفهان ندارد و ما با این برنامه‌ها به تعهدات ایران در اجلاس پاریس کمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم سازمان‌های مردم نهادی که از اتحاد بین جامعه پزشکی و ورزشی و محیط زیست شکل گرفته در سطح کشور موثر واقع شده و دغدغه‌های حوزه سلامت که ناشی از عدم توجه به ملاحظات محیط زیستی است، رفع شود.

درویش با بیان اینکه ما هر ساله 10 هزار و 200 میلیارد تومان بابت تخریب‌های محیط زیستی هزینه پرداخت می‌کنیم، افزود: همچنین چیزی در حدود 50 میلیون ساعت از عمر ایرانیان به ارزش 25 هزار میلیارد تومان در سال هدر می‌رود و هیچ اقدامی موثرتر از این نیست که عمر هدر رفته صرف سازندگی شود.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف اصفهان برای رسیدن به هوای پاک، خاطرنشان کرد: تلاشی که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تغییر فرهنگ رفت و آمد در اصفهان انجام می‌شود شامل در اختیار قرار دادن دوچرخه و موتورسیکلت برقی با قیمت کمتر و ایجاد زیرساخت‌های ایمن دوچرخه سواری نشان می‌دهد که از شعار فاصله گرفته‌ا‌یم.

وی افزود: اصفهان با ظرفیتی که در اختیار دارد می‌تواند هم بر مشکلات خود غلبه کند و هم وضعیت را در سایر حوزه‌های تحت خطر شامل بختگان، خوزستان دریاچه ارومیه و جازموریان را بهبود دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در این مراسم با بیان اینکه اگر امروز صاحب آرامش و امنیت هستیم در سایه همکاری و مشارکت مردم است، اظهار داشت: شرایطی باید فراهم شود تا مردم و علاقه‌مندانی که به دنبال ظهور استعدادهای خود هستند مورد حمایت قرار گیرند.

حسین سیستانی بیان کرد: بستر و زمینه انجام فعالیت‌هایی که منجر به ایجاد هوای پاک و محیط زیست سالم می‌شود توسط شهرداری اصفهان فراهم شده است، همه مردم علاقه‌مند هستند تا در محیطی زیست سالم به پیشرفت و سلامت برسند و در سایه همکاری سازمان‌های مردم نهاد این اتفاق رخ می‌دهد.

وی افزود: سازمان‌های تخصصی مردم نهاد می‌توانند برای کودکان و نوجوانان بسترهایی فراهم کنند تا با آشنایی بیشتر و ایجاد فرصت‌های هنری و غیره اهداف خود را در فعالیت‌های ارزشمند اجتماعی و فرهنگی به نمایش بگذارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: طرح سه شنبه‌های پاک اصفهان یک حرکت و الگوی کارآمد و موثر است که امیدوارم با تعمیم آن در سطح کشور فرصتی فراهم شود تا مردم کلانشهرهای کشور طعم زندگی سالم را بچشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه خوشحالیم که امروز مردی از جامعه پزشکی شهر ما به میدان آمده و به‌دنبال این است که تا هوای شهر را داشته باشد، گفت: ما به دنبال این هستیم تا همانند حوزه پزشکی، بحث تصادفات نیز ریشه یابی شده و مقصر شناخته شود، نباید به راحتی از کنار موضوع تصادفات و آمار آن گذشت.

علیرضا صلواتی با بیان اینکه بحث‌های مختلفی در سازمان محیط زیست در حال پیگیری است، افزود: این دوران، دوران طلایی خدمت است و به دنبال این هستیم تا فضای شهر و کشورمان را شایسته آن بدانیم، شایستگی مردم ما حمل و نقل پاک و هوشمند است و این قول را می‌دهیم تا سال 1400 یک چهره متفاوت از اصفهان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به میدان آمدن نهادهای غیردولتی شامل نهادهای ورزشی در مباحث فرهنگی ترافیکی، همچنین حضور جامعه پزشکی در میدان را باید قدر بدانیم و به یاری سازمان‌های مردم نهاد فضای سیتی سنتر اصفهان باید به پاتوقی برای فعالیت‌های مردمی در زمینه رسیدن به هوای پاک و محیط زندگی سالم تبدیل شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.