مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری؛

شناسایی یک هزار گونه گیاهی در ایلام

بیش از یک هزار گونه گیاهی در استان ایلام شناسایی شده که از این تعداد 300 گونه دارویی، صنعتی و خوراکی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ خیراله آذر کردار با توجه به اینکه اکثر مردم استان به دلیل استفاده زیاد از این گیاهان دارویی از گذشته های دور تاکنون برای مصارف خوراکی و دارویی از این گیاهان استفاده می کنند گفت: برای توسعه و استفاده عموم مردم از گیاهان دارویی در اولین گام برای کارعملی در این بخش شناسایی گیاهان و منطقه ضروری است که این امر باید بر روی نمونه هایی که با اطلاعات دقیق کشاورزی همراه است، انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: همچنین برای توسعه و کشت گیاهان دارویی و اشتغال‌زایی کشاورزان بومی باید اعتبار بخصوصی لحاظ شود و دولت حمایت‌های خود را در این راستا انجام دهد.

 آذرکردار با بیان اینکه تهیه 'فلور' استان ایلام که در آن ارزش مرتعی و جنگلی گونه‌های مختلف ذکر شده افراد می‌توانند هر اطلاعاتی راجع به کاشت و داشت یک گیاه را به دست آورند افزود: ایلام جزو اولین استان‌هایی است که فلور استانی آن تهیه و تدوین شده است که می‌توان با کمک آن به توسعه گیاهان مرتعی و جنگلی پرداخت.

وی اظهار کرد: اکنون بسیاری از افراد به صورت خودسرانه در ایام مختلف سال اقدام به جمع آوری گیاهان دارویی مختلف می‌کنند که ممکن است مشکلات و مسائل ناگواری را برای این منابع به وجود آورده و نسل برخی گونه‌های گیاهی را با خطر انقراض مواجه ساخته است.

وی گفت: ما بنا داریم در سه اکوسیستم گرمسیری و سردسیری و میان بند یعنی سردسیری متوسط در زمینه تولید گیاهان دارویی فعالیت کنیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.