کاهش بهای نفت، تنها 0.1 درصد از تولید جهانی طلای سیاه را کاهش داده است

با وجود کاهش بهای نفت در ماه های اخیر، تولید آن ماده با ثبات بسیار بالایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "ساندی مورنینگ هرالد": با کاهش بهای نفت به 35 دلار در هر بشکه، تولید روزانه نزدیک به 3.4 میلیون بشکه، هزینه بالاتری نسبت به بهای فروششان دارد. این در صورتی است که تولیدکنندگان تنها 100 هزار بشکه تولید روزانه خود را کاهش داده‌اند.

اگر قیمت نفت به 25 دلار به ازای هر بشکه سقوط کند، نزدیک به 7.7 میلیون بشکه تولید روزانه یا 8 درصد از تولید جهان، سود منفی به همراه خواهد داشت.

بهای نفت خام برنت، ژوئن سال گذشته میلادی، روندی کاهشی داشته است. هرچند بهای 30 دلاری آن در ماه گذشته به 34 دلار افزایش یافته است.

برخلاف انتظار بسیاری از تحلیلگران، تولیدات نفت «شیل» آمریکا مقاومت بسیاری در برابر تغییر قیمت از خود نشان داده است.

مؤسسه "وود مکنزی"، گروه تحلیلگران انرژی، در این زمینه اعلام کرده است: "چاه های نفت شیل آمریکا که در حال فعالیت هستند در خطر بسته شدن قرار ندارند؛ اما روند اضافه شدن چاه های جدید بسیار کند شده است."

این مؤسسه در ادامه افزود: " این گونه چاه‌ها برای این که سوددهی کاملی در طول عمر خود داشته باشند نیازمند رده قیمتی 40 تا 60 دلار برای هر بشکه از نفت خام هستند."

کانادا منطقه ای است که بر اثر کاهش شدید بهای نفت، بیشترین آسیب را در زمینه تولید دیده است.

پروژه های چاه های نفت قدیمی آمریکا و همچنین چاه های نفت دریای شمال انگلستان نیز در میان تولید کنندگانی هستند که ناچار به کاهش تولید خود شده اند.

"پلامر"، تحلیلگر ارشد موسسه "وود مکنزی" درباره وقایع اخیر گفت: "نخستین اقدام تولیدکنندگان نفت درباره کاهش شدید بهای طلای سیاه، ذخیره تولیدات خود به امید افزایش دوباره بهای آن است."

بر اساس محاسبات مؤسسه مکنزی، با قیمت 35 دلار به ازای هر بشکه، کانادا  روزانه، 2.2 میلیون بشکه، ونزوئلا 230 هزار بشکه و انگلستان 220 هزار بشکه تولید زیان آور دارند.

در حال حاضر، تولید روزانه 190 هزار بشکه در آمریکا همراه با زیان مالی است. بیشترین کاهش سود و ضرر نیز مربوط به بخشهای تولید نفت شیل است که با کاهش بها به کمتر از 30 دلار زیان آور شده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار