گاردین: انقلاب در فوتبال چین برای میزبانی جام جهانی

چینی‌ها با سرمایه‌گذاری بر روی فوتبال امیدوارند جام جهانی فوتبال را تصاحب کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، انتقال 31 میلیون پوندی جکسون مارتینز، مهاجم اتلتیکو مادرید به تیم گوانگژو چین تنها بخشی از اقدامات وانگ جیانلین، میلیاردر چینی است. در آغوش کشیدن سرخیو آگئرو در میان دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و شی جین پینگ، رییس جمهور چین برای گرفتن یک عکس سلفی در تمرینات تیم منچسترسیتی آغاز سرمایه گذاری 265 میلیون دلاری این میلیارد چینی در این تیم انگلیسی است.

آمارها نشان می‌دهد تیم فوتبال "جیانگ سو سانینگ" چین برای به خدمت گرفتن الکس تکسیرا، بازیکن خط میانی تیم شاختار دونتسک مبلغ 38 میلیون پوند هزینه کرده است. این خرید سبب شکسته شدن رکورد نقل و انتقالات چین برای سومین بار در 10 روز گذشته شد. پنجره نقل و انتقالات فوتبال چین تا پایان ماه میلادی جاری باز است. 

هر کدام از این خریدهای گران قیمت درهای جدیدی به روی انقلاب فوتبال در چین می‌گشاید. انقلاب فوتبال چین تازه آغاز شده است و مقصد مشخصی ندارد. سرمایه چینی‌ها باشگاه‌های اروپایی از منچسترسیتی تا اتلتیکومادرید را هدف گرفته است و در عین حال ورود شرکت‌های تصویری و فناوری و هزینه کردن در ورزش این کشور، باعث قوی شدن لیگ داخلی این کشور می‌شود. 

درآمدهای فراوان نفت و گاز کشورهای خلیج فارس و سرمایه‌گذاری آنان در فوتبال توانست میزبانی جام جهانی را برای قطر به همراه بیاورد. رییس جمهور چین امیدوار است با سرمایه‌گذاری بر روی این ورزش محبوب بین المللی میزبانی جام جهانی را تصاحب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار