کرمان؛

رفع موانع کارآفرینی بانوان

به مناسبت دهه فجر، همایش کارشناسان امور بانوان استان کرمان در شهرستان رفسنجان برگزار و بر رفع موانع برای بانوان کارآفرین تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با حضور مشاور استاندار کرمان و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، نشست کارشناسان امور بانوان و خانواده استان در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در این جلسه با تبریک دهه فجر اظهار داشت: بانوان توانمندی‌های زیادی دارند که در تمام زمینه‌ها می‌توانند به کمک جامعه بیایند 


وی بیان داشت: ظرفیت‌های علمی تخصصی بانوان در مسائل مختلف می‌تواند برای جامعه مفید و موثر باشد حتی در زمینه اقتصادی ورود بانوان سبب توسعه می‌شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در حوزه بانوان در شهرستان کارهای خوبی انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در بانوان انگیزه ایجاد و زمینه مشارکت آنها را فراهم کنیم.

در این جلسه تفاهم‌نامه بین اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به امضا رسید که بر اساس آن با مدیریت امور بانوان فرمانداری مدارس در ساعات و روزهای تعطیل در اختیار ورزش بانوان قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان هم گفت: ضرورت دارد بانوانی که در زمینه اشتغال گام برداشتند، حمایت شوند و موانع از سر راه آنها برداشته شود.

فاطمه‌السادات حسینی با بیان اینکه زنان توانمندی‌های زیادی دارند و اگر بخواهیم در زمینه مسائل فرهنگی، تحکیم بنیاد خانواده و مسائل دینی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق باشیم، باید به زنان که سرمایه‌های اجتماعی هستند، توجه داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه اکنون اقتصاد مقاومتی جهاد تلقی می‌شود، عنوان کرد: در استان کرمان بیشترین صندوق تعاونی برای بانوان رفسنجانی است و برای اشتغال پایدار در روستاها شرکت تعاونی روستایی راه‌اندازی و آموزش‌های لازم ارائه شود.

حسینی گفت: سال 95 پنج روستا با حضور پررنگ بانوان در حوزه مشاغل خانگی و مشاغل زنجیره‌ای فعال می‌شود و این مهم به بحث فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: 85 درصد بانوان در صنایع دستی و 95 درصد در زمینه قالی فعال‌ هستند، اما پته و قالی ساماندهی نشده است

انتهای پیام/ز

برچسب ها: موانع ، کار ، بانوان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.