کرمان؛

تولید5هزار مگاوات برق توسط بخش خصوصی

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کرمان گفت: بخش خصوصی تاکنون 9 تفاهم نامه به میزان 5000 مگاوات و با اعتبار 3000 میلیون یورو برای احداث نیرو گاه های مقیاس کوچک منعقد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،اقای نصرالهی اظهار کرد: 1500 مگاوات نیروگاه های مقیاس کوچک بزودی عملیاتی می شود.

وی افزود: عملیات اجرایی خط 230 کیلو ولت برق به طول 10 کیلومتر با اعتبار 60 میلیارد ریال در نیروگاه سمنگان سیرجان آغاز می شود.


وی افزود : هم اکنون نیز 24 طرح انتقال و فوق توزیع نیز با اعتبار 6700 میلیارد ریال در دست اقدام است که طی 2 سال اینده اماده و به بهره برداری می رسد. 

وی در زمینه همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید برق در استان گفت: هم اکنون 2 واحد گازی نیروگاه 500 مگا واتی شوباد کهنوج در حال تولید است و 1 واحد بخار نیز در حال آماده شدن است.


وی افزود : 2 نیروگاه 500 مگا واتی سمنگان و 500 مگا واتی گل گهر در سیرجان نیز با سرمایه گذاری 600میلیون یورو در حال احداث است که اولین واحد نیروگاه گل گهر تابستان آینده و سپس واحدهای دیگر به بتدریج تا پایان سال 95 به مدار می آیند.

وی یادآور شد : با اقدامات انجام شده در زمینه ساخت طرح های زیر بنایی تابستان آینده دچار خاموشی نخواهیم بود و از مردم و صنایع و کشاورزان خواست در مصرف بهینه برق همکاری کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: تولید ، برق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.