مرکز تبادل کتاب راهی برای ماندن کتاب در چرخه مطالعه است

هدف ما از این برنامه توسعه فرهنگ کتابخوانی در قالب ارائه کتاب در قیمت‌های ارزان است. با این نیت که کتاب از چرخه مطالعه خارج نشود و انبارهای کتاب در خانه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق برنامه روزهای شنبه و بازدید از کتابخانه‌ها، عصر امروز از مرکز تبادل کتاب دیدن کرد.

سید عباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برنامه‌های دهه فجر گفت: از برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی در دهه فجر جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال است. جایزه کتاب سال دستاورد یک ساله نشر کشور است و  به نحوی پدیدآوردندگان و ناشران از این منظر سنجیده می‌شوند. جایزه جهانی کتاب سال به مطالعات اسلامی و ایرانی در خارج کشور می‌پردازد هردو این اتفاقات بسیار اهمیت دارد که فردا بعدازظهر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

برنامه دیگر ما جشنواره شعر فجر است که شاهد اجرای مقدمات آن در بهمن ماه هستیم. همه جشنواره‌های داخلی و خارجی کشور اتفاقاتی هستند که شعر و ادبیات را توسعه می‌دهند. اقدام سوم طرح عیدانه کتاب است. این طرح از 22 بهمن ماه تا عید نوروز اجرا می‌شود. در طرح عیدانه کتاب کسانی که دوستدار کتاب باشند، می‌توانند 15 تا 20 درصد از تخفیف خرید  کتاب بهره‌مند شوند.

صالحی در ادامه افزود: نکته بعدی گرامیداشت دهه فجر توسط پیروان ادیان توحیدی است که در 24 بهمن ماه در تهران و برخی شهرستان‌ها از جمله شیراز برگزار خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف حضور ما در کتابفروشی‌ها علاوه بر قدردانی از زحمات کسانی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند، دیدن ایده‌های آن‌ها و بررسی پیشرفتشان است. ما امروز شاهد ایده‌ها و خلاقیت‌هایی در مرکز تبادل کتاب هستیم.

محسن پیرهادی عضو هیئت امنای مرکز تبادل کتاب گفت: هدف ما از این برنامه توسعه فرهنگ کتابخوانی در قالب ارائه کتاب در قیمت‌های ارزان است. با این نیت که کتاب از چرخه مطالعه خارج نشود و انبارهای کتاب در خانه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

وی در ادامه افزود: این مجموعه به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود که حدود 140 هزار عنوان کتاب دارد. مرکز تبادل کتاب قریب به 6 ماه است که دایر شده و تقریبا 6 هزار کتاب در ابتدا وارد این مجموعه شد.

پیرهادی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که این مجموعه مکانی جهت تهیه آسان کتاب با حداقل قیمت برای علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و کتاب باشد.



انتهای پیام / 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار