اردوغان: باید ثروت‌ها و مسئولیت‌های بین المللی عادلانه توزیع شود

رئیس‌جمهور ترکیه در سفر خود به اکوادور بر لزوم گسترش روابط تجاری با کشورهای آمریکای جنوبی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل پایگاه اینترنتی تلویزیون «تی آر تی» ترکیه ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفت : ثروت ها و مسئولیت های بین المللی باید به صورت عادلانه تری توزیع شود.

 او که در یک دیدار رسمی در اکوادور بسر می برد ، در سخنانی در نشست مشترک بازرگانان دو کشور در «کیتو،» بر تمایل کشورش به توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین تأکید کرد.

وی گفت : ترکیه، با توجه به اینکه جهان از 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بزرگ تر است،‌ توزیع عادلانه تر ثروت ها و مسئولیت ها را در جهان ضروری می داند و همین دیدگاه محرک آنکارا برای برداشتن گام هایی در جهت توسعه روابط با آمریکای جنوبی است. 

رئیس جمهور ترکیه گفت : ترکیه در اکثر کشورهای آمریکای لاتین سفارتخانه های خود را فعال کرده است. 

وی افزود: تا سال 2005 میلادی میان ترکیه و 7 کشور آمریکای جنوبی موافقتنامه های همکاری های تجاری و اقتصادی موجود بود؛ اما اکنون شمار این کشورها به 19 رسیده است. 

او در ادامه گفت : خطوط هوایی ترکیه پروازهای مستقیم را به برزیل و آرژانتین آغاز کرده است. در زمینه آغاز پروازهای مستقیم  با مکزیک و کلمبیا نیز به توافق رسیدیم. 

اردوغان گفت : بازرگانان می توانند با یک الی شش ساعت سفر هوایی از ترکیه به نقاط دیگر به بازارهایی با یک میلیارد مصرف کننده دسترسی داشته باشند. به این علت بسیاری از شرکت های بین المللی ترکیه را به عنوان پایگاه منطقه ای خود انتخاب کرده اند و ترجیح می دهند فعالیت هایشان را در خاورمیانه ، شمال آفریقا و آسیای مرکزی از استانبول اداره کنند. 

رئیس جمهور ترکیه گفت : اگر موافقتنامه تجارت برای توسعه را هر چه زودتر تدوین و شورای تجاری ترکیه و اکوادور را هر چه زودتر فعال کنیم ،‌ گام های نخست را برای افزایش سرمایه گذاری ها برداشته‌ایم.

اردوغان پیش از شرکت در نشست مشترک بازرگانان ترکیه و اکوادور در کیتو با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره توسعه روابط میان دو کشور گفتگو کرد.  وی پیش از سفر به اکوادور از شیلی و پرو نیز دیدار کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
تو خفه داعشی!!!!
آخرین اخبار