هراس جامعه پزشکی جهانی از تولد نوزادان فاقد جمجمه + تصاویر

عدم شکل‌گیری نیمه‌ی جمجمه‌ بالایی در جنین باعث تولد یک کودک معلول و مرگ زودرس آن می‌شود و این پدیده به تازگی در جهان در موارد متعدد مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از تولد کودکی به نام JAKSON در سال 2013  که تنها با نیمی از جمجمه به دنیا آمده است و در کمال تعجب و شگفتی با وجود این عارضه جدی هنوز زنده است در رخدادی مشابه اخیراً‌ یک دختربچه در کشور هندوستان با همین عارضه به دنیا آمده است و نیمی از جمجمه او تشکیل نشده و چشمان او به حدی درشت است که حتی قادر به بسته شدن نیست.

هراس جامعه پزشکی جهانی از تولد نوزادان فاقد جمجمه + تصاویر

گفتنی است، پزشکان علت به دنیا آمدن این کودک با این مشکل حاد را رژیم غذایی نادرست و عادات غذایی اشتباه در طی دوران بارداری و حتی قبل از بارداری می‌دانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، متأسفانه این نوزاد دختر به دلیل نارسایی قلبی کمتر از 48 ساعت پس از تولد جان خود را از دست داد.

هراس جامعه پزشکی جهانی از تولد نوزادان فاقد جمجمه + تصاویر

پژوهشگران هنوز به درستی علت این عارضه که در سال‌های اخیر موارد متعددی از آن مشاهده شده است را نمی‌دانند و مواردی چون بروز عفونت‌های ویروسی در طول دوران بارداری، عوامل ژنتیکی، سن مادر، رژیم غذایی و سوابق بارداری قبلی را در آن دخیل می‌دانند.

پزشکان بر این اساس به زنان باردار توصیه اکید می‌کنند حتماً در طول دوران بارداری تحت نظر، پزشک و ماما باشند و با نظر مساعد پزشک حداقل یک دوره تصویربرداری سونوگرافی را انجام دهند تا از تولد نوزادانی دارای چنین ناهنجاری‌های شدید جلوگیری شود.

پزشکان توضیح داده‌اند مغز جنین دختر به درستی در رحم تشکیل نشده و تنها قلب او باعث زنده ماندن او در طی دوران جنینی شده است.

هراس جامعه پزشکی جهانی از تولد نوزادان فاقد جمجمه + تصاویر

در کمال تعجب اما نوزاد پسر جکسون هم اکنون با وجود این بیماری یک سالگی را پشت سرگذاشته و حتی با والدین خود بازی می‌کند و دست و پای خود را حرکت می‌دهد.

پزشکان هنوز نمی‌دانند چه روش درمانی می‌تواند به جکسون کمک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار